Motivation

Här lägger vi upp egenpublicerade artiklar och recensioner, skriv rec i rubriken om det är en recension

Moderators: Vincent, Byron

Motivation

Postby Joppa on Sat Mar 06, 2010 6:36 pm

http://open.spotify.com/track/1Ec6QTHGdIYamYCde0PnW1

Den här artikeln är inte till för att tillföra något till ert game. Den är inte till för att lära er hur ni får tjejer. Den är inte till för att lära er någonting om sanningen ska fram. Den här artikeln har ett annat syfte; att tända den gnista som kallas motivation. För ni vet vad ni ska göra, ni vet hur ni ska göra det. Nu saknas det bara en sak - att göra det.

En liten disclaimer: OM DU INTE HAR ETT MÅL, SLUTA LÄSA NU! SÄTT DIG OCH FUNDERA ÖVER VAR DU VILL KOMMA.

Vet du vad du vill nu? Bra.

Om inte nu, när?
Jag måste erkänna att jag av hela mitt hjärta ÄLSKAR den här frasen. Fyra ord, men fortfarande så mycket innehåll. Fyra ord som kan ändra ditt liv om du tillåter det. För tänk efter, vad det än är du vill göra eller var du än vill komma, om du inte agerar nu och ser till att få det gjort, när?

Folk skjuter upp sina liv. Är du en av dem? Varje gång du tvekar så tänk för dig själv: om inte nu, när? Vi måste förstå att varje gång vi skjuter upp någonting minskar chanserna för att vi någonsin kommer att göra det.

Frekvent handling
Alla har vi kommit hit av samma anledning, vi ville utvecklas. Vi ville bli något bättre än det vi var. Så vad skiljer då mellan Master PUA'n som börjat ganska nyligen och de gamla rävarna som hållt på i år utan att egentligen verkligen komma någonstans?

Fokus

Tid är utveckling, du måste fokusera. Sitter du hemma en kväll och degar i soffan så fråga dig själv om du verkligen gör allt för att bli personen du vill vara. Förmodligen inte. Det är fullt möjligt att gå från att vara en kille som aldrig kysst en tjej till en storslagen pimp på bara någon månad. Ju mer tid du lägger ner ju bättre blir du. Och nu menar vi inte bara tid, utan effektiv tid. Du kan gå ut varenda kväll i en månad men om du inte öppnar något set kommer du aldrig att bli bättre. Så se till att resa dig ur soffan och GÅ UT. Och inte bara gå ut, utan faktiskt GÖRA NÅGOT.

Detta för mig till min sista punkt i denna artikel:

Försök!
Tänk inte så mycket. Att tänka är överskattat. Att försöka är GULD. Varje gång du misslyckas betyder det att du inte försöker tillräckligt mycket.

Någon sa att om du försöker att kyssa en tjej tio gånger och får tio nej så måste det elfte försöket ge ett ja! Jag ska inte ljuga, mycket av den teorin som finns är rent genialisk. Men det bästa tipset jag någonsin kan ge dig är att helt enkelt få ut tummen ur arslet och GÅ UT OCH FÖRSÖKA! Du missar 100% av de skotten du aldrig skjuter.

Lär känna misslyckandets sötma, och sug var enda jävla droppe lärdom ur den. För en dag, EN DAG! Då står du där, och helt plötsligt så inser du att det inte var så omöjligt trots allt.

Jag vet att du kan, och innerst inne vet du det själv också.

Så gå nu ut, försök och handla frekvent. Och kom ihåg; om inte nu, när?

Och en sak till, ha kul! (;

Joppa
...och jag bara ler
Joppa
Seducer
Seducer

Re: Motivation

Postby Nep on Sat Mar 06, 2010 6:51 pm

Riktigt nice artikel Joppa!

Den gav mig en riktig tankeställare.. ska man nå sina mål måste man fan agera.
Blev riktigt taggad nu :)

nice work!

/ Nep
It Ain't about how hard you hit, It's about how much you can get hit and keep moving forward
Nep
Hero
Hero

Postby newborn on Sat Mar 06, 2010 6:57 pm

Who Am I?
I am a champion.

I will conquer what has not been conquered.
Defeat will not be in my creed.
I will believe what others have doubted.
I will always endeavor to uphold the prestige, honor and respect of my team
I have trained my mind and my body will follow.

Who am I? I AM A CHAMPION!

I will acknowledge the fact that my opponents do not expect me to win.
BUT I WILL NEVER SURRENDER.
Weakness will not be in my heart.
I will look to my comrades, and to those who brought me into this world, and those who train me and I will draw strength from that.

I will gladly go off to the field of battle. I will move, move and everything I can do and I WILL reach my field of battle at any means at my disposal. And when I get there I will arrive violently. I will rip the heart from my enemy and leave it bleeding on the ground. Because he can not stop me.

To my side I have comrades, comrades that will be with me through thick and thin.
Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears.
Never will I let them fall; never will I let them down.
And I will never leave an enemy behind, because our opponent does not know my heart.
No one will deny me, no one will define me, and no one will tell me who and what Iam, and can be.
Belief will change my world. It has moved continents, it has moved countries, it has put man on the moon, and it will carry me through this battle.
Defeat, retreat, those are not in my words, I dont understand those definitions.
I dont understand when things go wrong. I dont understand mistakes. But I do understand this, I understand victory and I understand never surrendering.
No matter how bad things go,my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak.
Today will be that day, not tomorrow, not next week, but right now right here. In your house and in your home.

History will remember me. I will not have to worry about him being kind. I will define myself, I will write my own pages. And no one will tell me what I can and cannot be.
I will never go wrong, not as long as Ive given everything Ive got.

Because who am I?
I AM A CHAMPION

http://www.youtube.com/watch?v=Aw4x7xuOOAM
newborn
Hero
Hero

Postby tallrik on Sat Mar 06, 2010 10:24 pm

damn, allt känns weird nu. På ett positivt sätt. Har suttit och nött Joppas artikel och newborns länk i 20min.. Bra Joppa att du tog upp detta
du lever bara en gång.
tallrik
Hero
Hero

Postby Sticky on Tue Mar 09, 2010 1:31 am

GREAT!
Proximus sum egomet mihi - Jag är mig själv närmast

"Live life in a way, so that all you wish would be to do it all again."
Sticky
Master
Master

Postby apalle on Tue Mar 09, 2010 2:01 am

Om inte nu, när?

Tänkte på den idag. Jag har ett par nummer och sånt jag skulle vilja träna på, men har svårt att hitta lägen med folk jag känner mig komfortabla med. På jobbet är det mest bara killar och 3 fula paddor. Men jag tänkte att om jag inte tränar nu, så när? Men då hade paddorna gått hem, ska prova på onsdag när jag är på jobbet igen :)
"Det är så irriterande att allt är så självklart när man väl får hjälp med det ;)"
"If you could give the person who is responsible for most of your troubles a kick in the butt, you wouldn't be able to sit down for a month"
apalle
Master
Master

Postby Joppa on Wed Mar 17, 2010 10:44 pm

Tänkte passa på att tacka för alla fina kommentarer och är glad att artikeln kom till nytta.
...och jag bara ler
Joppa
Seducer
Seducer

Postby newborn on Thu May 27, 2010 2:57 pm

Joppa wrote:Tänkte passa på att tacka för alla fina kommentarer och är glad att artikeln kom till nytta.

Du ska ha ett stort tack Mäster Joppa av Eskilstuna. "Om inte nu, när"? Slagkraftig logik i fyra ord.

Jag har spikat lördag. Då sätter jag igång på riktigt.
newborn
Hero
Hero

Return to Artiklar