facebook sarga?

Det finns gott om targets på stan, ännu fler på internet!

Moderators: Vincent, Byron

facebook sarga?

Postby Scofield on Sun Feb 21, 2010 4:47 am

Vilket är egentligen det bästa när det gäller facebook sargning?

Du hittar en brud vars bild du fattar tycke för och som du gärna vill lära känna lite bättre :) .. Bruden har i detta fall låst profil.

Hur att gå vidare?

1: Adda bruden som vän och därefter börja snacka med henen på facebook-chatten fråga efter msn osv..
2: Skriv ett personligt mejl till tjejen och spela annorlunda, vad ska man isådana fall säga?

Känns creepy att adda henne direkt på facebook utan att ha snackat med henen. Alternativ 2 känns lite needy att skriva personligt mejl osv..

Hjälp mig hur gör ni?
Scofield
Hero
Hero

Re: facebook sarga?

Postby Jonno on Sun Feb 21, 2010 6:44 pm

Addar aldrig någon jag inte pratat med! Som du själc skriver så känns det både creepy & needy. Alla tjejer jag känner blir alltid obekväma när en kille dom aldrig träffat lägger till dem med en sliskig motivering. Mitt tips till dig är att försöka träffa bruden i fråga live, å prata lite med henne, kanske bara hälsa. Då blir det genast mer okej att lägga till henne, vilket hon ockås kommer tycka. Men om du måste välja någon utav ovanstående alternativ, skulle jag ta 2:an. Har du tur lyckas du kasta ihop ett bra mail, som hon kommer tycka kännas tillräckligt för att du ska få bli hennes "vän".

Lycka till :)

Bless
Jonno
Enthusiast
Enthusiast

Postby Sticky on Sun Feb 21, 2010 7:12 pm

alltså mina tjejkompisar tycker det är jäkligt skumt om nån kille addar dom som dominte har en aning om vem det är och som inte har några gemensamma vänner med eller något sånt. Å det kan man ju förstå, hur många vill ha en snubbe som tycker man ser snygg ut och addar en på fb på en gång? det kan ju faktiskt vara riktigt creepy för en del.
Samtidigt finns det ju tjejer som säkert accepterar vänförfrågan men det blir nog svårt att skapa något utifrån det.

Ett mail kan ju vara precis lika creepy det om man inte har språkets gåva och skriver ett RUSKIGT bra mail. Jag skulle inte göra något av det där utan precis som Jonno försöka träffa henne först. Är det någon helt Random tjej så får du väl välja det som du själv tycker är minst dåligt av dom två.

Good luck!
Proximus sum egomet mihi - Jag är mig själv närmast

"Live life in a way, so that all you wish would be to do it all again."
Sticky
Master
Master

Postby tcepser on Mon Feb 22, 2010 12:46 pm

Jag tror inte att facebook är det rätta stället att sarga på eftersom man är så personlig på sina facebooksidor. Vem vill ha en främling på sin lista?
Både mina tjejkompisar och min flickvän ignorerar alla främlingar som vill bli vänner med dem på facebook. Det skulle troligen även jag göra ifall jag inte såg att vi hade gemensamma vänner eller någon annan koppling till varann. (Okej "främlingar" med gemensamma vänner härifrån brukar kunna vara undantagsfall :P)

Testa istället något community (dejtingsidor tror jag inte på) om du vill testa att sarga på internet. Men det är bättre att träffa dem irl istället.

Min flickvän har berättat om en hel del Störda grejer som killar skrivit till henne på div sidor på nätet, det är inte många som hon överhuvudtaget svarar på...

Edit: Okey, ärligt talat så tog jag kontakt med den här tjejen (min nuvarande flickvän) på ett comunity. Det gick över förväntan så att säga :P. Men trots detta så rekomenderar jag att göra det "irl" istället :).
En morgon av pinsamhet är bättre än en natt av ensamhet.

"Det enda jag är rädd för är att se tillbaka på mitt liv när jag är gammal och ångra saker jag inte gjorde"
tcepser
Master
Master

Postby Scofield on Fri Feb 26, 2010 5:01 pm

Vi har gemensamma vänner hon bor i närheten så det är inget problem. Bara det att jag aldrig träffat henne.
Inte så lätt att säga att man ska träffa någon irl när man inte känner personen eller träffat den innan.
Får väl bevaka personen i fråga och på såvis lista ut vart personen skall, haha.

Eller fråga någon av våra gemensamma bekanta om hon kan presentera oss :).
Det bästa alternativet i mina ögon! 8)

Jag håller med er bägge alternativen är creepy på ett eller annat sätt.
Därför sket jag i det!

Jag håller med er jag tror inte heller Facebook är det rätta stället att sarga på men se det såhär.
Efter att Facebook kom har jag helt slutat med att använda andra communities.
Finns inget behov av det.

Facebook har blivit ett gigantiskt fenomen och jag tror många följer efter min bana och använder inga andra communties..

Ser vi slutet för internetsargning isådanna fall? Fortfarande finns msn, men du måste få dina msn från någonstans inte sant?

Eller har jag fel för mig, har inte användingen på andra communties minskat??
Scofield
Hero
Hero

Postby tcepser on Sat Feb 27, 2010 2:36 pm

Okej jag förstår att det inte är lätt att bara träffa henne utan vidare ifall ni aldrig träffas osv. Men det kan vara värt ett försök, alternativt som du skrev "Eller fråga någon av våra gemensamma bekanta om hon kan presentera oss ".

Jag tror också att användandet av andra communties sjunkit, men samtidigt är facebook inte som "traditionoella" communties, jag tkr iaf att Facebook är mest en sida där man snackar med vänner man redan har eller personer som man redan träffat vid något tillfälle.

Just nu har jag lagt internetsargning på på hyllan pga flickvän (ser ingen direkt anledning till att få telefonnummer till tjejer utan att kunna ta det vidare). Men innan flickvännen så hade jag ett par sidor som jag sargade på :).

"Det enda jag är rädd för är att se tillbaka på mitt liv när jag är gammal och ångra saker jag inte gjorde"
tcepser
Master
Master

Postby Scofield on Fri Mar 05, 2010 12:59 pm

Det känns jävligt needy att fråga om man kan bli presenterad för en tjej man bara sett bilder på, haha.
Nej det ordnar sig nog. Hon bor ju i närområdet så förr eller senare kommer vi nog stöta på varandra på annat sätt.

Har du tips på lite sidor möjligtvis? :)

Efterfesten är den enda seriösa jag kan komma på...
Scofield
Hero
Hero

Postby tcepser on Mon Mar 08, 2010 6:39 pm

Haha jo visst kan det kännas lite needy, men det beror ju lite på hur man lägger fram det :).

Förut var det 2 sidor som gällde för mig Nightlife och lunar (okej, lunar låter som en sida med enbart fjortisar.. men det finns faktiskt en del snygga tjejer i rätt ålder där också och dessutom är det relativt lätt att sarga där eftersom många killar är så needy :) )

Nightlife är dock en sida som nästan uteslutande innehåller folk från sundsvallsregionen har jag upptäckt :P.

tcepser
Master
Master

Postby zocstyle on Tue Mar 09, 2010 6:36 pm

Alternativ 1: Se till att ni har mutual friends och innan du tar kontakt pratar du med dina mutuals som du har med henne, ser till att ni får bra kontakt och bestämmer att göra något. Se till att det blir något man behöver vara flera för. PANG! Du har en anledning att adda en av hans/hennes vänner på facebook och anledningen kan faktiskt verka naturlig. Du får dessutom en chans att visa dina ledarförmågor. En kvinna/tjej älskar när du tar tag i saker, om du gör det på rätt sätt.

Alternativ 2: Det enda naturliga svaret på när hon frågar "Vem?" eller "Känner jag dig?" blir självklart att du tyckte hennes profilbild var jättefin... men! Nu när du har fått se resten av bilderna så tror jag inte du är en tjej för mig. Du verkar festa ganska mycket och har säkert ganska dåliga alkoholvanor, inget illa ment.

Många skriver bara "Jaha haha" men några kommer hugga på chansen att få återgälda sig och här har du ditt läge att starta en diskussion som du måste vara mycket skicklig för att hålla vid liv.

"Dina bilder var jättefina men, det är inte bara du som är fin utan seipakänslan på vissa av dem. Hur har du tänkt när du tagit dem?" har gett mig ett par dejter exempelvis via internet. Vissa tjejer vet inte vad seipa är och kommer starta en diskussion kring detta. Viktigt är också att du själv har BARA de bilder du finner är mest attraktiva. Gärna när du själv är utplacerad bland andra kvinnor, gärna bilder där de tror att du är känd. Photoshop:a in dig själv i något snyggt tidningsurklipp. Retuscha samtliga av dina bilder. Se till att du finns nära andra personer som är attraktiva. You name it! Dina egna bilder, kommer tala om för henne VEM du är och IFALL du fortfarande (trots att du har skrivit till henne) har en högre status än henne normalt sett.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby tcepser on Tue Mar 09, 2010 6:56 pm

zocstyle wrote:Alternativ 1: Se till att ni har mutual friends och innan du tar kontakt pratar du med dina mutuals som du har med henne, ser till att ni får bra kontakt och bestämmer att göra något. Se till att det blir något man behöver vara flera för. PANG! Du har en anledning att adda en av hans/hennes vänner på facebook och anledningen kan faktiskt verka naturlig. Du får dessutom en chans att visa dina ledarförmågor. En kvinna/tjej älskar när du tar tag i saker, om du gör det på rätt sätt.

Alternativ 2: Det enda naturliga svaret på när hon frågar "Vem?" eller "Känner jag dig?" blir självklart att du tyckte hennes profilbild var jättefin... men! Nu när du har fått se resten av bilderna så tror jag inte du är en tjej för mig. Du verkar festa ganska mycket och har säkert ganska dåliga alkoholvanor, inget illa ment.

Många skriver bara "Jaha haha" men några kommer hugga på chansen att få återgälda sig och här har du ditt läge att starta en diskussion som du måste vara mycket skicklig för att hålla vid liv.

"Dina bilder var jättefina men, det är inte bara du som är fin utan seipakänslan på vissa av dem. Hur har du tänkt när du tagit dem?" har gett mig ett par dejter exempelvis via internet. Vissa tjejer vet inte vad seipa är och kommer starta en diskussion kring detta.
Viktigt är också att du själv har BARA de bilder du finner är mest attraktiva. Gärna när du själv är utplacerad bland andra kvinnor, gärna bilder där de tror att du är känd. Photoshop:a in dig själv i något snyggt tidningsurklipp. Retuscha samtliga av dina bilder. Se till att du finns nära andra personer som är attraktiva. You name it! Dina egna bilder, kommer tala om för henne VEM du är och IFALL du fortfarande (trots att du har skrivit till henne) har en högre status än henne normalt sett.

Här fanns helt klart en del bra saker att tänka på. Men en sak har jag att säga, retuschera inte så grovt att du ser mycket bättre ut på bild, men lite kan man ju alltid fixa utan att det gör något. Risken med detta är att hon blir besviken när ni träffas om det skiljer för mkt :). Det är ju trots allt dig bilderna ska föreställa ;).

tcepser
Master
Master

Postby zocstyle on Tue Mar 09, 2010 7:31 pm

tcepser wrote:
zocstyle wrote:Alternativ 1: Se till att ni har mutual friends och innan du tar kontakt pratar du med dina mutuals som du har med henne, ser till att ni får bra kontakt och bestämmer att göra något. Se till att det blir något man behöver vara flera för. PANG! Du har en anledning att adda en av hans/hennes vänner på facebook och anledningen kan faktiskt verka naturlig. Du får dessutom en chans att visa dina ledarförmågor. En kvinna/tjej älskar när du tar tag i saker, om du gör det på rätt sätt.

"Dina bilder var jättefina men, det är inte bara du som är fin utan seipakänslan på vissa av dem. Hur har du tänkt när du tagit dem?" har gett mig ett par dejter exempelvis via internet. Vissa tjejer vet inte vad seipa är och kommer starta en diskussion kring detta.
Viktigt är också att du själv har BARA de bilder du finner är mest attraktiva. Gärna när du själv är utplacerad bland andra kvinnor, gärna bilder där de tror att du är känd. Photoshop:a in dig själv i något snyggt tidningsurklipp. Retuscha samtliga av dina bilder. Se till att du finns nära andra personer som är attraktiva. You name it! Dina egna bilder, kommer tala om för henne VEM du är och IFALL du fortfarande (trots att du har skrivit till henne) har en högre status än henne normalt sett.

Här fanns helt klart en del bra saker att tänka på. Men en sak har jag att säga, retuschera inte så grovt att du ser mycket bättre ut på bild, men lite kan man ju alltid fixa utan att det gör något. Risken med detta är att hon blir besviken när ni träffas om det skiljer för mkt :). Det är ju trots allt dig bilderna ska föreställa ;).

Utseendet är helt oviktigt i frågan, så länge du kan visa med din karismatiska utstrålning att du är den ledarpersonen, sociala monstret du försöker utge dig för att vara på bilderna. Att se bra ut på bilderna, kommer garanterat i första hand! Att kontrollera situationen när du träffar någon live, är mycket enklare än att kontrollera en diskussion på internet.

Ett annat tips är att anspela på en kvinna/tjejs behov när du chattar med henne. Ofta ser du direkt vilken typ av behov hon har och vilken typ av beteende du vill bestraffa eller belöna. Är hon kaxig mot dig, då ser du till att bestraffa den typen av beteende genom att exempelvis inte svara på hennes nästa fråga. Prata istället om något helt annat. Ger hon dig komplimanger skall du vara lekfull för att lätta på stämningen, för att sedan kunna ge henne en komplimang tillbaka. Anspela på beteende snarare än utseende. Vill ni anspela på utseende skall ni göra det relaterat till hennes beteende. Exempelvis:

"Den där blusen du har på bilden får dig att se ut som en mogen person. Är du det?"

- Se till att ingen diskussion blir helt avslutad innan du börjar på något nytt. Då kommer draget för att vilja träffa dig, öka.
- Där hon ser omöjligheter ser du möjligheter och få henne att tycka som dig till slut. Exempel är om hon inte tror på fred på jorden så säger du "Jag håller med, det är svårt.. men jag hoppas på det bästa"
- När hon öppnar sig, visar du dig ALLTID förstående, även om du inte alls förstår. Detta skapar allians, som ofta är en del i ledet till attraktion.

Vissa kvinnor/tjejer har behov av extrem närhet. Då ser du till att hon får utlopp för sitt behov genom att prata med just dig. Det är just DU som ger henne den närheten. Vi sitter som maniska framför facebook, msn och övriga nätsidor tack vare just våra behov. Tjejer/kvinnor läser bloggar helt maniskt, för de ofta är osäkra på sig själva eller för att de har svårt för att gå miste om vad som har hänt. Se till att saker händer kring dig som inte hon får gå miste om, se till att hon har någon att dela sina problem med.. och vänd detta till attraktion.

Ett annat tips är att ge henne möjlighet till frågor i dina påståenden (manipulativt men positivt). Säger hon exempelvis "Jag har haft så mycket problem med killar tidigare för de har varit oärliga mot mig". Då skriver/svarar du "Jag vet exakt hur du menar, vissa killar är riktiga as. Jag är alltid ärlig, men jag tror inte heller jag skulle vara en bra kille för dig"

Detta lämnar ute för HENNE att ställa en fråga, som om det var hon som ställde frågan. HON kommer fråga DIG:
"Varför tror du inte det?"

Och när hon omedvetet inte får något bra svar på frågan, blir svaret hennes hjärna skapar positivt "Han vore en bra kille för mig"

Ett bra svar är exempelvis "Jag har haft så mycket tjejer runt mig, att jag har väldigt lätt att se deras svagheter. Det gör att jag väldigt sällan kan bli intresserad av någon på riktigt och få riktiga känslor". Ett svar som egentligen förklarar, att du är en bra kille :) och .. hon frågade dig frågan, du svarade hehe.

OBS! När jag blir riktigt kär fuckar jag upp utan andra kommunikationsvägar än tanegentbordet. Snacka inte för mycket online med era tjejer/kvinnor online utan sköt den kommunikationen HELT live. Hellre vara osäkra när ni träffar henne än att känna er trygga framför tanegentbordet. Kommunikationsmöjligheterna är på tok för begränsade för överdrivet starka känslor.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby tcepser on Tue Mar 09, 2010 10:26 pm

zocstyle wrote:Utseendet är helt oviktigt i frågan, så länge du kan visa med din karismatiska utstrålning att du är den ledarpersonen, sociala monstret du försöker utge dig för att vara på bilderna. Att se bra ut på bilderna, kommer garanterat i första hand! Att kontrollera situationen när du träffar någon live, är mycket enklare än att kontrollera en diskussion på internet.

Jag håller med dig, men det beror helt på ifall du menar att man ska redigera bilder så att man ser bättre ut. Att mygla om utseendet är så uppenbart, det kommer fram förr eller senare. Kan man inte lägga upp bilder utan att redigera dem så är det något fel, då står man uppenbarligen inte för sitt utseende.
Framhäv istället din coola person genom att ta bilder i "coola" sammanhang/miljöer.

Yes, det är lättare att kontrollera en situation live, men blir hon besviken för att ditt utseende inte motsvarar hennes höga "förväntningar" baserade på dina redigerade bilder så hamnar du dock i uppförsbacke :).

tcepser
Master
Master

Postby zocstyle on Wed Mar 10, 2010 1:20 am

Du har självklart rätt min vän, men många lägger på tok för lite fokus vid sina detaljer, helt klart. Att retuschera sina bilder med hjälp av Photoshop KAN VARA nyckeln till att se ut som en "hög status person". Det jag syftar på är självklart en alternativ make-up. Du behöver ju inte avslöja när bilden är tagen?

"Framhäv istället din coola person genom att ta bilder i "coola" sammanhang/miljöer."
^ Mycket bättre än att använda sig av retusch dock, håller helt med dig. Det ena utesluter dock inte det andra.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby Quicker on Wed May 12, 2010 1:38 pm

Skriver du ett mail kan du ju skriva i princip vad som helst. bara helt random sådär, jag skrev "södsjdfokjsdjkfkj" till en tjej och det blev en konversation av det. samt att jag skrej "eyafjallajökull" till en och det blev en konversation det med haha! :D

Här är ett annat exempel på en konversation, pratar med denna tjej ganska ofta faktiskt. både på tele och msn :)

Jag
katt

Hon
tiger

Jag
puma! ;)

Hon
du kan va ;)

Jag
syftade på dig ;)

Hon
och jag syftade på dig ;)

Jag
xxxxxxx@hotmail.com ... vill du att jag ska säga vad du ska göra? ;)

Hon
låt höra ;)

Jag
Du förstog mitt budskap! ;) (hon addade mig =)
Quicker
Champion
Champion

Postby zocstyle on Fri May 14, 2010 10:34 am

Hehe, den var lite rolig faktiskt =)
zocstyle
Seducer
Seducer

Next

Return to Internetsarging