by Rookie on Mon Jul 26, 2010 3:15 pm
Openern tycker jag låter bra =)
Sen finns det en risk med resten du skriver som jag ser det, tar hon illa upp av att du "snackar skit" om hennes hemstad så kanske hon inte vill prata mer med dig. Så mitt tips är nog att vara mer tydlig med att du är skämtsam och inte helt allvarlig. Fortfarande cocky & funny, men med ganska stark betoning på funny då det faktiskt handlar om hennes hemstad.
Sen brukar knepet med online-raggande vara att visa sig själv som självsäker, fått mer respons då, och jag har lite svårt att se att du ger ett självsäkert intryck genom att snacka om din kompis som är rädd för hennes hemstad ? Kanske hon börjar undra om du också är rädd för att besöka hennes hemstad för att din kompis sagt till dig att alla är så "farliga" där ?
Tycker du kan forsätta att testa det här lite, men då det finns lite risker i det så tycker jag inte att du ska lägga för stor vikt vid den och alltså testa andra saker också. Men om jag skulle köra på denna så skulle jag byta ut ord som "livrädd och otrevliga" mot ord som tråkiga och osociala, och kanske även konstiga (människor) ? konstig kan nog vara lite provokativt, men inte alls lika tydligt och uppenbart. Sen kanske byta ut det där med att din kompis var livrädd för att återvända, mot att han inte vill återvända eftersom han upplevde att det inte fanns några som helst roliga människor där. Har du tur här så kommer hon försöka övertyga dig om att hon är rolig här =)
Mitt värde ska inte bestämmas av någon annan än mig själv.
Min heliga affirmation: Jag klarar av allt jag vill.