Bilddagboken sarg

Det finns gott om targets på stan, ännu fler på internet!

Moderators: Vincent, Byron

Bilddagboken sarg

Postby slime on Thu Jul 22, 2010 10:28 pm

sargade lite och skickade lite openers och har fått respons från en.Är förövrigt väldigt oerfaren inom internetsargning så det vore bra om någon kunde ge feedback på denna.
Slime:Hej du ser trevlig ut för att komma från x
Hb:Hehe,vad menar du med det?
Slime:Jo alltså en kompis berättade för mig att han hade varit i X(tror jag) och där blev han hela tiden bemött med otrevliga blickar.Som om precis varenda jävel i X vore otrevliga blev han livrädd att återvända.

Har hittills inte fått något svar.
//Slime
Allt man inte dör av blir man starkare av.

Självutvecklingen går före allt
slime
Hero
Hero

Re: Bilddagboken sarg

Postby Rookie on Mon Jul 26, 2010 3:15 pm

Openern tycker jag låter bra =)

Sen finns det en risk med resten du skriver som jag ser det, tar hon illa upp av att du "snackar skit" om hennes hemstad så kanske hon inte vill prata mer med dig. Så mitt tips är nog att vara mer tydlig med att du är skämtsam och inte helt allvarlig. Fortfarande cocky & funny, men med ganska stark betoning på funny då det faktiskt handlar om hennes hemstad.

Sen brukar knepet med online-raggande vara att visa sig själv som självsäker, fått mer respons då, och jag har lite svårt att se att du ger ett självsäkert intryck genom att snacka om din kompis som är rädd för hennes hemstad ? Kanske hon börjar undra om du också är rädd för att besöka hennes hemstad för att din kompis sagt till dig att alla är så "farliga" där ?

Tycker du kan forsätta att testa det här lite, men då det finns lite risker i det så tycker jag inte att du ska lägga för stor vikt vid den och alltså testa andra saker också. Men om jag skulle köra på denna så skulle jag byta ut ord som "livrädd och otrevliga" mot ord som tråkiga och osociala, och kanske även konstiga (människor) ? konstig kan nog vara lite provokativt, men inte alls lika tydligt och uppenbart. Sen kanske byta ut det där med att din kompis var livrädd för att återvända, mot att han inte vill återvända eftersom han upplevde att det inte fanns några som helst roliga människor där. Har du tur här så kommer hon försöka övertyga dig om att hon är rolig här =)
Mitt värde ska inte bestämmas av någon annan än mig själv.
Min heliga affirmation: Jag klarar av allt jag vill.
Rookie
Guru
Guru

Postby Sticky on Mon Jul 26, 2010 5:16 pm

En som är bra om det är tjejer som verkar lägga ner mkt tid på de bilder de lägger upp är att fråga "Hur tänkte du när du tog den där bilden?" på en som hon verkar stolt över.
Proximus sum egomet mihi - Jag är mig själv närmast

"Live life in a way, so that all you wish would be to do it all again."
Sticky
Master
Master

Postby slime on Tue Jul 27, 2010 12:26 pm

Rookie:Ja jag bör tänka på det hon tyckte åtminstone jag var rolig att prata med tills jag var lite väl cocky och såg ner på hennes stad.Till en början så var jag cocky funny men jag insåg senare att jag blev enbart cocky vilket gjorde att hon fattade ett beslut att dissa konvon.

Sticky:Haha jag körde en ganska dålig opener angående en tjejs bild som löd:
Slime:Den där posen måste ha tagit lång tid att träna in haha
Hb:Haha nej den kommer helt naturligt ;)

Sen kom jag in på lite allmänt snack men har inte msn closat henne ännu men det kanske inte är någon ide då hon bor cirka trettiofem mil härifrån och det finns knappt någon möjlighet att träffa henne.
Allt man inte dör av blir man starkare av.

Självutvecklingen går före allt
slime
Hero
Hero

Return to Internetsarging