Svårt att få upp den?

Här diskuterar vi allt som har med sex och relationer att göra

Moderators: Vincent, Byron

Svårt att få upp den?

Postby Chanhai on Sun Nov 29, 2009 10:41 pm

Som titeln säger.Hur som helst för två år sen var jag tillsammans med en tjej och när vi skulle ha sex som sagt, kunde jag inte få upp den. Eftersom hon var oskuld då, kände det väl inte så bekvämt att be henne om oral eller något. Tänkte att liksom det skulle vara den simpla missionären. Hur som helst, det var nog då, det blev svårt att få upp den. För några dagar sen, skulle jag do the thing. Det började med strula och smekningar här och där.

Jag var inte direkt nervös i början. Jag gillade det och kände mig bekväm trots allt hade min kompis sex bredvid mig! Men efter ett tag när jag tar upp kondomen, blir skiten slak. Jag kände mig frustrerad och något som slog upp mig i huvudet. "FAN HELLER, DET HÄR SKA INTE HÄNDA IGEN". Hur som helst fortsätter jag tänka. Jag ligger med en skit snygg brud och jag ska knulla henne så hårt så att hela huset brakar. Men den går fortfarande inte upp, och varför inte runka upp den. Det funkar inte heller...Testade det mesta som jag kom på, runka, föreslog av en avsugning (Dock fick jag inte det), tänkte att jag log med megan fox, försökte pulla henne och resultat blev inget bättre.

Aja jag sa det till henne, att det inte funkar och att jag var trött och jag vill sova. Hon sa inget emot det och det sket i sig.

Sen var det svårt att sova efter det hände. Jag vet inte direkt varför jag tappade lust så snabbt.
Själv så tänkte jag kanske har peniskompex, homo?, dålig självsäkerhet, jag tänkte för mycket, hon var dålig, impotens, att jag röker, jag var lite små full,erektil dysfunktion...Jag venne
Nån som har en aning? :)
Chanhai
Champion
Champion

Re: Svårt att få upp den?

Postby Hike on Sun Nov 29, 2009 11:55 pm

Tänker köra en gammal goding och säga att du antagligen "tänker för mycket" när du ska ha sex. Eller åtminstone när du ska ha sex med henne. :)
Slappna av, försök inte "tvinga" fram ett stånd för det kommer bara gå åt helvete, utan njut istället av stunden. Ifall den skulle slakna, ta ett par djupa andetag och fortsätt bara mysa. Då kommer det sig naturligt. :)

In short: Less thinking, more doing. ^^
Come on and do it NOW, don't wait and LIVE IT today, THE PRIME TIME OF YOUR LIFE!
- "Daft Punk - The Prime Time of Your Life"
Hike
Hero
Hero

Postby Chanhai on Mon Nov 30, 2009 12:15 am

Jo, det tänkte jag igenom först. Men det var precis när jag skulle eller var det innan. Jag kommer inte ihåg riktigt. Då tänkte jag inte, det föll ner "naturligt"... :/
Chanhai
Champion
Champion

Postby tcepser on Mon Nov 30, 2009 1:45 am

Been there, done that. I mitt fall var det nervositet + prestationsångest som sabbade det.

För att citera Hike:
In short: Less thinking, more doing. ^^
En morgon av pinsamhet är bättre än en natt av ensamhet.

"Det enda jag är rädd för är att se tillbaka på mitt liv när jag är gammal och ångra saker jag inte gjorde"
tcepser
Master
Master

Postby gomorron on Wed Dec 02, 2009 3:34 pm

Too much thinking starts the shrinking...
En sightseeing i min hjärna, en blogg ni aldrig läst förut.
Http://imorron.blogg.se
gomorron
Master
Master

Postby Hike on Wed Dec 02, 2009 4:08 pm

Okej, kanske kan försöka dela med mig/oss av lite mer kokreta tips också ;)

Vet inte om ni har testat det, men för mig så har faktiskt meditation hjälp en del med att zone:a ur och "leva i nuet" när det kommer till just sex. Bara köra 10 minuter per dagar ger faktiskt ganska mycket övning. Så när det är dags och man märker att man börjar tänka lite väl mycket, bara sluter jag ögonen, tar och börjar andas lite lugnare så brukar alla tankar bara försvinna och jag kan börja njuta igen. :)
Come on and do it NOW, don't wait and LIVE IT today, THE PRIME TIME OF YOUR LIFE!
- "Daft Punk - The Prime Time of Your Life"
Hike
Hero
Hero

Postby lolkatten on Sat Dec 12, 2009 7:31 pm

Skönt citat gomorron!

Skulle ha sex med min nya tjej (första gången med henne), hade druckit några glas och känt mig allmänt nere hela kvällen. Vi hade blivit avbrutna mitt i akten ca 6 ggr och klockan var strax över 3 på natten. Hade haft erektion i 2 timmar, till och från, och när jag tillslut tar upp kodis, så tro fan att skiten blir slak. "Helvete", tänkte jag. Antagligen berodde detta på onykterhet, trötthet och att jag var hungrig. Ett tips till alla, vänta inte för länge, och skippa spriten! ;)
Whatever it is you are feeling is a perfect reflection of what is in the process of becoming
lolkatten
Guru
Guru

Postby Force on Sat Dec 19, 2009 1:44 am

Hänt mig me, cavemannar upp en tjej, upp mot väggarna, rullar runt på golvet, sliter av henne kläderna och slänger henne på sängen. NUUUU JÄÄÄÄÄÄVLAAAAR!!!!!!

Greppar kuken och fångar luft. ...Helvete? SLAK KUK?!?!?!? W:::TTT:::FFF

well you're not alone^^
Post-Toy.

1: offer value -> to be sincere -> to be authentic

The Goal is NOT to get an outcome, the goal is to put yourself as much out there as possible. Your measure of success, is how well you manage to do that.
Force
Hero
Hero

Postby David on Sat Jan 23, 2010 3:13 pm

Har hänt mig nån gång på sistonde med.

Senast var en brud jag träffat några gånger, jag e 18, hon 25. Åldersskillnaden gjorde mig väldigt osäker i början. Pga. det fick jag inte upp den. Men det hon gjorde då var att pratade lugnande till mig(det är lugnt, slappa av), och sedan red hon mig o bara gnuggade slidan mot min penis, då var det problemet fixat. Hon har väll varit med om det förr ;o

Så där har ni ett tips, be henne göra så, så går det säkert vägen. Skadar ju inte att prova =)
David
Hero
Hero

Postby whispers on Wed Jan 27, 2010 2:21 pm

Hade detta problem själv en gång med ett one night stand. Förmodligen pga att polarna sov i rummet intill...
Jag löste det genom att sätta på porrfilm i bakgrunden och be bruden om en blowjob. Kanske inte att rekommendera, men skoj var det... Och funkade =)
whispers
Enthusiast
Enthusiast

Postby Alfen on Thu Mar 11, 2010 11:58 am

Har själv upplevt samma känsla som du beskriver Chanhai, och precis som flera andra rekommenderat innan så är det i huvudet det sitter. Jag hade tidigare också svårt med kondomer, kändes som att lusten försvann, att man blev "strypt" och såklart har man upplevt det innan så kommer känslan snabbt tillbaka.

Tänkte också ge ett annat tips; det finns många tillbehör på marknaden. Ofta kallas de impotens oljor eller liknande, men tycker det är extremt missvisande. Oljorna eller krämerna är perfekta för att krydda sexet lite, ta bort pressen och bara experimentera lite. Jag bifogar en länk så kan du ju kika där om det är intressant. Hoppas det löser sig för dig!

http://www.shytobuy.se/impotens-info.html

/Alfen
Alfen
Apprentice
Apprentice

Postby zocstyle on Thu Mar 11, 2010 12:48 pm

Neil Strauss beskriver detta mycket väl i The Game när han ska ha sex med en porrstjärna (har jag för mig?) på krogentoaletten. Jag har i yngre dagar haft exakt samma problem. Det finns ett bra sätt att lösa det hela på och det har hjälpt mig ur många problem i denna situation. Lägg dig ned, tillbaka igen bredvid henne..

Börja sedan långsamt att kyssa henne. Det måste kännas fint och när det blir för extremt vid exempelvis trekanter och fyrkanter är detta ofta ett resultat av att det går för fort fram. Lägg dig ned bara, titta på henne och be henne titta på dig (detta kan ske i minst en minut, gärna två). Be henne sen röra dig, samtidigt som du rör vid henne. Lägg fokus på det sensuella, tänk på hennes hand, vad gör hon med den? Vad känner du för något? Börja långsamt, för att sedan eskalera. Detta är en RÄDDNING vid många situationer. Runkar hon av dig i 180 direkt, be henne lugna sig lite. Vill hon ha det hårt, då säger du "Jag ska vara hårdhänt sedan.. när du har förtjänat det".

Att höra henne stöna och se henne njuta, innan du intar en position av att sittandes pulla henne medan hon ligger ned, är ofta lösningen för att själv bli riktigt hård. Sätter du dig på knä och pullar henne liggandes, blir problemet att du ofta lägger för mycket fokus på det du gör, och för lite på dig själv. Det går utmärkt att köra in den direkt när du har blivit hård, se till att du har stånd så det räcker i timmar, för att sedan återgå till förspelet och slickandet/pullandet. Sen när du väl känner att hon är nära orgasmen, då kör du in igen och det hela blir ALLTID (spelar ingen roll hur bra du är) steget skönare. Orgasmen blir då för det mesta oundviklig för henne och därför kommer hon också ge dig grymt bra recensioner när hon ringer sina tjejkompisar dagen därpå.

Ett litet tips sådär.. hehe

PS.
Dra i nackhåret, börja förskitigt där också, för att sedan eskalera dragandet och greppandet om henne.
zocstyle
Seducer
Seducer

Return to Sex och samlevnad