Hon tar utan att ge.

Här diskuterar vi allt som har med sex och relationer att göra

Moderators: Vincent, Byron

Hon tar utan att ge.

Postby Joni on Tue Jul 06, 2010 9:09 am

Okej, det är HÄMSKT när man erkänner inte för sig själv utan för andra att man blivit slynan i förhållandet.
Låt mig beskriva hur sexet har blivit.
Vi sliter av oss kläderna, hon vill bli smekt, slickad.
Hon vill göra det själv.
Säger att snart ska hon suga min stora... snart ska jag knulla henne.
När hon kommer ska hon bara snabbt på toa, sen kittlas det bara.
"Om en timme typ, då har det slutat kittlas"
"jag är inte på humör"
"ZZZZZZZzzzzzzzzz"

Och hela situationen gör mig knäpp... Hon lyckas sexstrejka och få sex.
Jag blir så knäpp att jag vet FAN inte vad jag ska göra för hon håller på att dominera MIG!
Jag ska göra saker åt henne, hon vill välja film, hon vill kolla på den kanalen, hon vill ha staven, hon vill bli slickad.
För hennes skull? Vafan, hon gör sällan saker för min skull och gentlemen, försök aldrig säga det till henne... Då blir hon lack. Hon kan lacka över att jag inte ger henne uppmärksamhet när hon inte direkt kämpar för det.
Hon måste förtjäna allt det där?
Jag borde väl sluta ge?

Eller`?
Jag håller på att få spel för jag är sexuellt undernärd. Gör däremot allt för att inte pressa.
Hon har sagt några gånger att hon inte vill känna sig pressad till det när hon däremot tummar och skakar hand och lovar bort sex till mig för att få klämma mina finnar, att jag ska diska eller något sånt...

Situationen är FEL! DET ÄR JAG SOM SKA LJUGA MIG TILL SEX! Vara dominant, restrektiv och bestämma..`?
Ska jag sno hela hennes beteende eller?
Chuck Norris är den enda mannen som kan gå till McDonalds och be om kebab, och få det!
Joni
Enthusiast
Enthusiast

Re: Hon tar utan att ge.

Postby Captain Mike on Tue Jul 06, 2010 9:26 am

Nej, du ska inte sno hennes beteende, för det låter inte som en schysst livsstil eller ens som att hon har ett bra självförtroende/självkänsla egentligen. Det bästa du kan göra av situationen om du frågar mig är att ta lärdom av det hela och gå vidare, se till att det aldrig händer dig igen. (Välj bättre flickvän i framtiden, samt att du kan förändra och förbättra dig själv)

I vilken ålder är du och hon?
A morning of awkwardness is better than a night of loneliness.

Hank Moody (talking to the bathroom mirror)
"Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you fucking douche."
Captain Mike
Guru
Guru

Postby tcepser on Tue Jul 06, 2010 9:54 am

Jag tkr det känns som att hon antingen är osäker av sig (nämnt ovan av Captain Mike redan), eller så är hon egoistisk.

Utifrån det du skrivit så tolkar jag det som att hon är egoistisk och bara bryr sig om sig själv, men det är svårt att säga utifrån en text.

Jag tror inte att det är rätt väg att gå, men jag hade nog slutat ge henne den uppmärksamhet och den njutning som hon är van att få utan att behöva ge något tillbaka.

Den bästa vägen att gå är trots att ta upp det med henne, lyssnar hon inte så vet du nog vad du bör göra... Även om du älskar henne så mår du bättre av att inte vara tillsammans med henne än att vara tillsammans och bli behandlad som du verkar bli. =/. Men det är viktigt att tänka på att du ska känna vad som känns rätt och inte bara lyssna på vad vi skriver. =)

Notera att jag inte enbart syftar på sexet.
En morgon av pinsamhet är bättre än en natt av ensamhet.

"Det enda jag är rädd för är att se tillbaka på mitt liv när jag är gammal och ångra saker jag inte gjorde"
tcepser
Master
Master

Postby TheProperStudy on Tue Jul 06, 2010 5:09 pm

Har det alltid varit så här? Har förhållandet förändrats, varför tror du att det har förändrats?

Har du blivit arg på henne någon gång ang. detta, vad har hon då sagt?

Varför tror du att hon gör som hon gör? Vad händer om du t.ex. bara lämnar rummet när du ser tendensen, dvs markerar vad du tycker?

Har du någon gång stått fast vid din åsikt trots att hon lackat? Vad hände då?

Läs "The Way of The Superior Man" av David Deida också.
TheProperStudy
Hero
Hero

Postby Sticky on Tue Jul 06, 2010 6:02 pm

Det här beteendet kan komma fram när tjejer har tröttnat på det sätt man har sex på. Hon vill fortfarande ha sex för att det såklart är skönt men det har blivit enformigt och när hon har kommit vill hon därför inte anstränga sig längre. Det är ett ganska vanligt beteende då många par ofta har enformigt sex efter en tids förhållande. I vissa fall tar det lång tid att nå det stadiet, eller så nås det inte alls, och i andra förhållande når man stadiet relativt tidigt. Självklart kan det ju också vara så att hon är egoistisk som en del nämnt ovan men jag tror nog att det handlar om att saker och ting i förhållandet har blivit en vana, inklusive sex, vilket gör att hon känner sig uttråkad men samtidigt trygg med att bete sig som hon gör gentemot dig.

I och med att hon inte vill ge bort något men tydligen älskar att få så finns det ju flera alternativ vad gäller att ändra på sexet.

1. Knulla skiten ur henne.
Ta henne så jävla hårt och snabbt att hon inte ens hinner börja snacka skit eller springa iväg på toa när hon kommer. Gör det riktigt dominant, eller om du brukar göra det dominant så gör tvärtom. Det kommer att förändra hela händelsen då det helt plötsligt är du som har framen i sängen och det är du som bestämt vad ni ska göra. Tidigare har hon haft kontrollen men inte den här gången. Hoppas du förstår idén.

2. Hetsa upp henne utav bara helvete. Och gå därifrån sen.
Börja som vanligt, låt henne ha framen men låt henne inte på något sätt vara nära att komma. Gör henne riktigt upphetsad tills ni kommer dit då ni brukar börja knulla. Då stoppar du in kuken, tar ut den, och klär sen på dig. Utan någon förklaring. Där har helt plötsligt du tagit framen igen. Du bestämmer vad som händer och inte hon. Efter detta kan du antingen skita helt i att ligga med henne den dagen eller göra det senare beroende på hur mycket hon ber om det ;D
Du har här framen efter ni haft sex. Inte hon.

3. Ha inte sex. Säg att du inte vill ha sex. Säg att du är trött, har ont i huvudet. Börjar hon försöka så gör du något annat. Det här gör att du har framen innan ni har sex.

Du behöver ju inte göra precis så här. men på dessa tre sätt visar du att det är du som bestämmer både innan, under och efter ni har sex. Hoppas du förstår principen med att ta kommandot så du kan göra på flera andra sätt för att uppnå samma mål. Gör du detta vid flera tillfällen och vid olika typer av tillfällen kommer hon bli vand med att det är du som bestämmer överlag. Ska förtydliga mig med att det inte handlar om att du ska trycka ner henne eller behandla henne illa på något sätt. det handlar bara om att du ska ta kontroll över ditt eget behov och det gör du genom att ta tillbaka framen. Just dominans är något som evolutionärt är inpräntat i en kvinnas gener som upphetsande och eggande vilket gör det till ett bra verktyg att göra detta.

Sen kan man ju komma med lite fakta om en kvinnas orgasm. Kvinnor har väldigt lätt att återhämta sig efter en orgasm. Det är därför som tjejer kan komma flera gånger på rad och fortsätta komma. Det finns såklart skillnader mellan olika individer men den som påstår att hon inte kan komma flera gånger har aldrig gjort på rätt sätt. Om hon säger att det kittlar efteråt och det verkligen är så, och ni inte kan ha sex för att hon är för känslig, innebär detta ofta att klitoris blivit överstimulerad vilket kan kännas som en orgasm fast egentligen inte är en. Det är kroppens sätt att "skydda" hennes känsligaste ställe på kroppen och en orgasmliknande känsla framkallas utan att för den delen vara en orgasm. Den är ett försvar som säger "Nu är jag stimulerad så nu behöver du inte fortsätta för då blir det för känsligt och gör ont".

Vet inte vilken typ av sex ni har eller hur insatta ni är men det finns ju många fler punkter som är känsliga och framkallar flera typer av orgasmer. Om du vill ha lite tips på bra litteratur så är det bara att fråga =)

Hoppas det hjälper något, även om jag bara fokuserat på själva sexet =)
Proximus sum egomet mihi - Jag är mig själv närmast

"Live life in a way, so that all you wish would be to do it all again."
Sticky
Master
Master

Postby satyre on Thu Jul 08, 2010 10:44 pm

Hela frågan är egentligen ganska enkel, eftersom det är du som sätter dig själv i ett läge där du blir dominerad av henne. För i grund och botten så värderar du inte din vilja av att vilja ha henne. Jag får uppfattningen att du ser detta utifrån beteenden som görs, men du kollar inte på vilka synsätt som dessa beteenden kommer ifrån.

Du säger att det är hon som tar och du ger. Men jag skulle nog säga att du gör det lika mycket till dig själv. Det är du som offrar dig själv för någon annan. OM du inte kan respektera det så kan inte hon det heller. Det är inte henne du ska vara sur på utan på dig . Fråga inte dig hur du kan komma undan detta problem, utan fråga dig istället vad det är du vill. Det är där man får börja, så kommer resten efter det.
Är du intresserad av att bli coachad av mig under sommaren, hör av dig till mig. Jag har några platser kvar.
satyre
Master
Master

Postby zocstyle on Mon Jul 19, 2010 10:57 pm

Ett, ta för dig själv. Vägrar hon göra saker, försök igen. Två, tjejer som inte ger, är inget att ha. I så fall, lämnar du henne.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby Milko on Wed Jul 21, 2010 4:33 pm

För det första: har ni snackat? Underskatta inte kraften i att kommunisera.

För det andra: Värdera dig själv mer. Ta för dig å tyck att du är värd det.
JONI: "Jag vill se den här filmen"
HB?: "Men neeeej, jag vill se den här!"
JONI: "Okej. Synd. Jag vill se den här". punkt slut.
Självklart får man kompromissa lite ibland. Ibland väljer hon, ibland väljer du. Min tjej var rätt dominant tills jag gled in på seduction och började värdera mig själv mer. Förut blev det bara kärleksfilmer, å ska jag vara ärlig så gillar jag faktiskt kärleksrullar (de har en anknytning till seduction!). Men man orkar inte titta på det varje gång. Det krävdes lite kommunikation och ett bråk för få se Mission Impossible III som förövrigt sög. Hon var inte van vid att jag sket i om hon ville se "Remember me" och stod fast vid att vi ser den eller inget. (Tror det blev så stort för att HON alltid brukar välja film. Å nu kommer JAG å ska välja film helt plötsligt. Men jag kände att rätt ska va rätt. Å det borde du också göra).
Förövrigt: Låt henne jobba och investera i förhållandet också. Låt henne göra saker för dig. Kommer hon sen med: "Men ska du bli sur nu!?" när du vägrar å ni börjar bråka så får du ta det. Prove your right!
Milko
Guru
Guru

Postby Joni on Mon Aug 16, 2010 8:44 am

Milko wrote:För det första: har ni snackat? Underskatta inte kraften i att kommunisera.

För det andra: Värdera dig själv mer. Ta för dig å tyck att du är värd det.
JONI: "Jag vill se den här filmen"
HB?: "Men neeeej, jag vill se den här!"
JONI: "Okej. Synd. Jag vill se den här". punkt slut.
Självklart får man kompromissa lite ibland. Ibland väljer hon, ibland väljer du. Min tjej var rätt dominant tills jag gled in på seduction och började värdera mig själv mer. Förut blev det bara kärleksfilmer, å ska jag vara ärlig så gillar jag faktiskt kärleksrullar (de har en anknytning till seduction!). Men man orkar inte titta på det varje gång. Det krävdes lite kommunikation och ett bråk för få se Mission Impossible III som förövrigt sög. Hon var inte van vid att jag sket i om hon ville se "Remember me" och stod fast vid att vi ser den eller inget. (Tror det blev så stort för att HON alltid brukar välja film. Å nu kommer JAG å ska välja film helt plötsligt. Men jag kände att rätt ska va rätt. Å det borde du också göra).
Förövrigt: Låt henne jobba och investera i förhållandet också. Låt henne göra saker för dig. Kommer hon sen med: "Men ska du bli sur nu!?" när du vägrar å ni börjar bråka så får du ta det. Prove your right!

Det där lät jävligt accurate. Liksom känslomässigt har vi en jävligt stark relation men hon har dominans över saker vi gör oftast. Och att jag tappar balls att säga ifrån? Wtf? Det med filmen var ganska komiskt då jag inte får se Hot Fuzz när hon fått sett en hög kärleksdravel... Hon brukar onanera och sen är det fine MEN när jag blir dominant brukar hon stå emot lite och lite till och sen ge sig och försöka med skuldkänslor, hur mycket varierar på VAD det är... Jag vet att det GÅR att få tillbaks byxorna i förhållandet och att hon inte har problem med att ge, men just när hon bestämmer och tänjer mina gränser blir de flesta kvinnor så... Som jag träffar.

Hon brukar bli jävligt emotional och tycka jag är kall när konstant inte är gullig och när vi bråkat förrut har hon undrat varför vi var tillsammans. Då har jag fått psykbryt och suttit mig ner och storbölat som en jävla bäbis och då har hon mjuknat DIREKT och tröstade och ursäktat sig och erkännt sin idioti... Då kom jag på att det handlar om gränser... Gränser och dominans. Just att hon är en av de lite mer svartsjuka brudarna gör inte saken bättre ibland men jag har uppfattat det som att svartsjuka har med ÄGANDE att göra mer än kärlek, am i wrong? JAg behöver få tillbaks mina gränser, dominans och samtidigt ge henne den säkerhet att hon inte fruktar att jag försvinner? eller... Aww, fuck jag borde läst DaVici Koden... NEj men hit med mina byxor, det har jag fattat...

Och att dumpa henne hjälper inte, det här har mer med mig än henne att göra i'm afraid då det hänt mig med flera... Har jag en tendens att tappa byxor eller vill brudarna testa HUR mycket pants jag har? Båda?
Då måste jag sätta min gräns helt enkelt på ett sett som om det hela vore naturligt för mig?
Joni:"Vadå? Min tur ju?"
Och hur hanterar man en lack brud som förlorar territorie? Ouch... :D
Chuck Norris är den enda mannen som kan gå till McDonalds och be om kebab, och få det!
Joni
Enthusiast
Enthusiast

Postby Milko on Mon Aug 16, 2010 5:25 pm

Hmm...

Låter lite som att vi är tillsammans med samma brud i vissa sammanhang.
Mitt råd till dig är helt enkelt ta allt med en nypa salt. Ofta är det så att när tjejer säger: "Varför är vi tillsammans egentligen..." så vill dom ha bekräftelse. Ett exempel på det är när min tjej ville ha 3 dagar för sig själv för att tänka igenom vad hon ville med det här förhållande. Å hon sa till mig: "RESPEKTERA mina beslutför en gångs skull". Så för första gången gjorde jag det. Å när vi träffades 3 dagar senare så kom det fram att: "Jag ville ju att du skulle skriva att du älskade mig å att allt ska bli bra". Så då var det mest bekräftelse hon var ute efter. Detsamma gäller när hon säger att du är kall när du inte är gullig 24/7. Det är för att du är jättejätte gullig. Sen slutar du med det, å då tas det ifrån henne å hon saknar det, å genom den kommentaren så gör hon ett försök i att få dig att vara gullig igen (tror jag). Såhär funkar det i mitt förhållande iaf. Alla är ju olika.

Grejen med dominans å gränser är att du ska inte träda över dina gränser för hennes skull. Eller göra saker för att hon vill det. Allt du gör, ska du göra för att DU vill det. Hon kan inte tvinga dig till något. Du är den enda som bestämmer över dig! Å tycker du att något är fel (gränser), så är det det. Oavsett om hon sitter å röker på varje dag å hon tycker det är bra. Känns det fel för dig, så kommer du inte testa (exempel). För där har du dragit din gräns. Gå inte över den för hennes skull. Då betyder det att hon kan kontrollera dig.
Milko
Guru
Guru

Postby Joni on Fri Aug 20, 2010 2:19 pm

Det låter som min brud lite... xD
Joni
Enthusiast
Enthusiast

Return to Sex och samlevnad