Milko wrote:För det första: har ni snackat? Underskatta inte kraften i att kommunisera.
För det andra: Värdera dig själv mer. Ta för dig å tyck att du är värd det.
JONI: "Jag vill se den här filmen"
HB?: "Men neeeej, jag vill se den här!"
JONI: "Okej. Synd. Jag vill se den här". punkt slut.
Självklart får man kompromissa lite ibland. Ibland väljer hon, ibland väljer du. Min tjej var rätt dominant tills jag gled in på seduction och började värdera mig själv mer. Förut blev det bara kärleksfilmer, å ska jag vara ärlig så gillar jag faktiskt kärleksrullar (de har en anknytning till seduction!). Men man orkar inte titta på det varje gång. Det krävdes lite kommunikation och ett bråk för få se Mission Impossible III som förövrigt sög. Hon var inte van vid att jag sket i om hon ville se "Remember me" och stod fast vid att vi ser den eller inget. (Tror det blev så stort för att HON alltid brukar välja film. Å nu kommer JAG å ska välja film helt plötsligt. Men jag kände att rätt ska va rätt. Å det borde du också göra).
Förövrigt: Låt henne jobba och investera i förhållandet också. Låt henne göra saker för dig. Kommer hon sen med: "Men ska du bli sur nu!?" när du vägrar å ni börjar bråka så får du ta det. Prove your right!
Det där lät jävligt accurate. Liksom känslomässigt har vi en jävligt stark relation men hon har dominans över saker vi gör oftast. Och att jag tappar balls att säga ifrån? Wtf? Det med filmen var ganska komiskt då jag inte får se Hot Fuzz när hon fått sett en hög kärleksdravel... Hon brukar onanera och sen är det fine MEN när jag blir dominant brukar hon stå emot lite och lite till och sen ge sig och försöka med skuldkänslor, hur mycket varierar på VAD det är... Jag vet att det GÅR att få tillbaks byxorna i förhållandet och att hon inte har problem med att ge, men just när hon bestämmer och tänjer mina gränser blir de flesta kvinnor så... Som jag träffar.
Hon brukar bli jävligt emotional och tycka jag är kall när konstant inte är gullig och när vi bråkat förrut har hon undrat varför vi var tillsammans. Då har jag fått psykbryt och suttit mig ner och storbölat som en jävla bäbis och då har hon mjuknat DIREKT och tröstade och ursäktat sig och erkännt sin idioti... Då kom jag på att det handlar om gränser... Gränser och dominans. Just att hon är en av de lite mer svartsjuka brudarna gör inte saken bättre ibland men jag har uppfattat det som att svartsjuka har med ÄGANDE att göra mer än kärlek, am i wrong? JAg behöver få tillbaks mina gränser, dominans och samtidigt ge henne den säkerhet att hon inte fruktar att jag försvinner? eller... Aww, fuck jag borde läst DaVici Koden... NEj men hit med mina byxor, det har jag fattat...
Och att dumpa henne hjälper inte, det här har mer med mig än henne att göra i'm afraid då det hänt mig med flera... Har jag en tendens att tappa byxor eller vill brudarna testa HUR mycket pants jag har? Båda?
Då måste jag sätta min gräns helt enkelt på ett sett som om det hela vore naturligt för mig?
Joni:"Vadå? Min tur ju?"
Och hur hanterar man en lack brud som förlorar territorie? Ouch...

Chuck Norris är den enda mannen som kan gå till McDonalds och be om kebab, och få det!