Ser jag tillräckligt bra ut?

Peacocking, mode, träning, hudvård and so on

Moderators: Vincent, Byron

Ser jag tillräckligt bra ut?

Postby PacificR6 on Wed Mar 10, 2010 11:59 am

Jag har alltid haft svårt för att förföra tjejer. Jag har i princip aldrig gått fram till en tjej på krogen och bara börjat prata. Därför är det nog inte så konstigt att jag har jävligt lite erfarenhet när det kommer till tjejer. Det tog nyss slut med min första flickvän någonsin (och jag är inte superung längre). Vi var ihop i ett halvår. Jag har nu insett att det är dags att ta tag i mitt liv. Jag måste helt enkelt bli mer erfaren. Jag tog uppbrytet med flickvännen ganska hårt. Inte för att vi hade det SÅ bra utan antagligen för att jag vet att jag har ganska svårt att hitta någon ny.

Nu ska det bli ändring på det. Första steget är dock att känna sig självsäker när det gäller sitt eget utseende. Jag har alltid varit lite rädd för att mitt utseende inte duger. Det är dessutom svårt att bedöma sig själv objektivt. Hur viktigt är utseendet egentligen? Jag antar att just självförtroendet är ännu viktigare.

Om någon skulle vilja ge en ärlig bedömning av mitt utseende så har jag några bilder, vill dock inte lägga ut dem här i forumet...
PacificR6
Enthusiast
Enthusiast

Re: Ser jag tillräckligt bra ut?

Postby zocstyle on Wed Mar 10, 2010 12:46 pm

Detta är mycket min åsikt och jag tror alla har olika åsikter/erfarenheter kring detta. Jag anser att utseendet reflekteras mycket av stilen du väljer att följa, din utstrålning, din kroppsrörelse, din trygghet vid tal, dina ledarskapsförmågor. Många av mina studenter, trots att de inte köper nya kläder, tycker jag blir mer "snygga" när de tränar på sina svagheter (osäkerheter) i beteendet.

Det viktigaste när det väl gäller utseende, är att det mesta går att göra något åt. Jag själv använder hårvax, platttång, conciler, brunpuder och foundation när jag går ut. Jag brukar exempelvis alltid översminka mig själv för att sedan reducera sminket med vanligt toalettpapper. Detta gör att de flesta detaljer döljs, som exempelvis leverfläckar, finnar, påsar under ögonen.

Därav spelar mitt utseende en avgörande roll, både för min egen självsäkerhet, men också eftersom detaljer döljs. Fast, beteendet är oftast viktigare. Jag kommer ihåg när jag själv gick i gymnasiet och vi hade en kille i klassen som kallades för Viking. Han var varken snygg eller såg ut som någon annan. Hans klädstil var långt ifrån attraktiv och han hade oftast skate-kläder med hål och smuts. Klassens två snyggaste tjejer tyckte att han var mer attraktiv än både Brad Pitt och Leonardo DiCaprio. Detta berodde på att han var helt galen, och inte rädd för något. Dessutom var han vän med SAMTLIGA på skolan, eftersom alla gillade honom. Han var enormt självsäker och hade inga problem. Ibland kunde han sluddra när han talade, men han stod för sina egna brister och hade inga problem att visa dem. Det handlar inte som du beskriver det att bli perfekt, utan det mesta handlar om ditt eget självförtroende.

Dock rekommenderar jag dig att köpa extravaganta kläder som gör dig attraktiv (framför allt speciell) i andras ögon OCH när du rör dig bland andra mycket attraktiva människor, börja sminka dig. Be en tjej sminka dig till att börja med, så du får se hur det görs bäst. Även om sminket inte i sig självt gör att jag får mer tjejer, ökar det definitivt mitt självförtroende.

PMa bilder, så är jag absolut ärlig att ge dig samma feedback som jag brukar ge mina studenter. Jag hoppas du inte har något problem med att jag är ärlig i så fall.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby Annix on Wed Mar 10, 2010 4:59 pm

PacificR6, när du kommer in i seduction värden ordentligt kommer du inse att det inte handlar så mycket om utseénde utan mer om utstrålning. Vilket även en fet, ful kille kan ha. ;)
Skåne Seduction Club
Livet är en skola, lev livet, Gör fel, gör om, gör rätt!!!!
Annix
Seducer
Seducer

Postby Vind on Wed Mar 10, 2010 6:32 pm

När jag började hade jag alltid samma sorts extremt menlösa kläder i samma färger varje dag. Gråa säckiga byxor och mörkblå eller svart för stor t-shirt, samt gympaskor eller vandringsskor. Min garderob var bokstavligt talat som Kalle Ankas (alltså inte sjömanskostym och bar underkropp, utan en hel samling exakt lika dana uppsättningar kläder). Jag klippte håret typ 4 ggr om året och rakade mig 1-2 ggr i veckan (och mitt skägg blir inte alls "sexigt" när det växer ut :P). Jag gjorde aldrig något åt håret. Naglarna bet jag av när de kändes så långa att de blev irriterande. Jag använde deodorant ibland, men aldrig parfym.

Jag ansågs sannoligen inte attraktiv bland snygga tjejer!!!!!! TROTS det, lyckades jag få en rätt sexig tjej på kroken (som också blev den första jag hade sex med) när vi möttes flera gånger i ett sammanhang (en förening) där jag kände enorm självsäkerhet (delvis för att jag gjorde saker jag verkligen kunde och delvis för att de flesta andra där var ganska... inkompetenta :P). Detta tog dock slut strax efter att vi börjat träffas, eftersom jag chode:ade ihop direkt och höjde henne till skyarna som gudinnan som skulle rädda mitt patetiska liv, typ.

Sedan dess har jag låtit min syster (som verkligen har koll - alltså riktigt duktig) style:a mig. Gradvis gick jag först till snygga jeans och lite andra sorters tröjor än t-shirts och fleecear, fast fortfarande i ganska neutrala färger, mer sneaker-aktiga skor samt en aning hårvax. Därefter började jag med mönster (som ränder och liknande - inget avancerat), koftor (alltså tröjor som knäpps på mitten), en ny sorts hårvax och lade mig för första gången i hur frisören skulle klippa (jag hade tagit med en bild på en lite coolare frisyr, men ändå som jag kunde vara acceptabelt bekväm med). Och så har det gått gradvis fram tills nu när t.o.m. kan vara bekväm i lysande orange skjorta med svart slips eller vit t-shirt, svart väst och grön kofta o.s.v. och jag använder flera stylingprodukter från nån artikel här på Sweseduction, parfym, plattång o.s.v. :P

Redan efter första gången min syrra style:at mig så blev jag helt chockad över responsen. En "populär" kille som aldrig brukade prata med mig kom fram och sa "WOW!!! Shit vilken snygg jacka!!! Var har du köpt den???".

En tjej som jag aldrig heller pratar med kom fram och frågade (helt otroligt): "Hej! Du.. vad var det för märke på jeansen du hade på dig för tre dagar sedan? De var så snygga, så jag tänkte köpa samma sort till min pojkvän!"

För mig var detta en totalt chockartad upplevelse: TITTAR FOLK PÅ KLÄDER???? Dessa funktionella tygslamsor som hänger på kroppen för att man ska hålla värmen och ha fickor till prylar man vill ha med sig...

Under den här tiden har jag ju också förändrat mitt betéende något enormt, vilket förmodligen haft större betydelse. Men det är ju ingen nackdel att jag nu i regel anses som riktigt snygg av tjejerna - åtminstone när jag orkat göra mitt bästa! Samtidigt kan jag nu ragga i träningskläderna på gymmet o.s.v. med gott resultat.

Mina sensmoraler av historien blir:
1. Utséendets betydelse kan pressas undan av bra attityd och personlig utstrålning.
2. Man kan förändra sig från oattraktiv nörd till snygg trofé i tjejernas ögon. Ta hjälp av en tjej som *verkligen har koll* (ta inte syrran/tjejkompisen, om du inte är säker på att de vet vad de sysslar med, utan fråga någon som allmänt anses ha bra smak - de säger säkert ja! ;)) och våga dig gradvis utanför din trygghetszon.

PS: Tre saker att inte underskatta:

1. Underskatta inte lukten!!! Många tjejer tycker lukten är mer avgörande än utséendet. Duscha ofta, ha alltid rena kläder, använd deodorant och var inte rädd för att använda parfym dagligen!
2. Underskatta inte heller skor. Ofattbart nog tar väldigt många tjejer med skor som en av de viktigaste delarna i sin bedömning! Själv hamnar min blick aldrig under knähöjd på ej tjej, så jag kan inte förstå det, men så är det! Låt verkligen en tjej med erkänt god smak hjälpa dig att välja. Två par skor som för mig verkar likvärdiga kan vara helt olika enl. tjejer.
3. Underskatta inte ett välskött ansikte. Rakad eller välskött skägg, inga områden med torr hud så att den fnasar sig, inget ögongrus, tvättat och gärna åtminstone lätt stylat hår. Råkar man sedan t.ex. ha en massa finnar som man verkligen inte *kan* bli av med (man bör så klart försöka), så är det inte hela världen. Jag vet flera finniga killar som får tjejer. Men man kan ju se till att de inte rinner o.s.v. Och kanske stryka över med "concealer" (heter det så?) om man ska ut.

Skicka bilder om du vill. ra#sm#u#s@a#li#nks#.s#e (ta bort alla #).

Lycka till!
Last edited by Vind on Thu Mar 11, 2010 12:15 am, edited 1 time in total.
Vind
Master
Master

Postby zocstyle on Wed Mar 10, 2010 6:57 pm

Mycket bra skrivet Vind. Som Mystery alltid tjatar om:

Well Groomed!

Kul att du beskriver dina egna erfarenheter. Jag har väl en liknande historia att berätta men den känns lite överflödig. Doften är otroligt viktig, det håller jag verkligen med om. Underskatta inte smink heller :) Bli duktiga på att sminka er själva och ni kommer i alla fall som jag skriver, känna er grymt mycket snyggare. Se till att duscha av sminket samma kväll bara. För annars får ni acne..
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby zocstyle on Wed Mar 10, 2010 7:51 pm

Vind wrote:Detta tog dock slut strax efter att vi börjat träffas, eftersom jag chode:ade ihop direkt och höjde henne till skyarna som gudinnan som skulle rädda mitt patetiska liv, typ.

Att höja någon till skyarna är nästan aldrig fel. Det är en av mina mest intränade metoder/rutiner när jag faktiskt vill få något seriöst med en kvinna/tjej. Det är viktigt att du visar att du vågar vara så extremt ärlig med vad du känner för henne, så hon nästan blir tveksam om man kan vara ärlig. Det skapar ett förhållande av kontroll där du är personen som styr er relation. Du kommer inte kunna styra henne, men du kan styra eran relation hela tiden, vart den ska ta vägen då det är hon som måste välja antingen det ena eller andra. Däremot är det otroligt viktigt, om du gör detta, att du samtidigt höjer dig själv, och höjer din ärlighet till en högre nivå än vad komplimangerna ligger på. Då framstår det du säger till kvinnan/tjejen som om din ärlighet, är en bättre faktor än det du faktiskt höjer henne för. Får du problem med relationen behöver du inte bli osäker, för du har ju faktiskt varit ärlig mot henne hela tiden.

Det är viktigt att inte börja med att vara superärlig med dina känslor, utan trappa upp detta stegvis ju mer ni träffas. Då verkar det mycket mer naturligt. Dessutom kan du också pendla mellan olika känslolägen förknippat med ärlighet och komplimanger. Det vill säga, ena dagen så är du ärlig mot henne och förklarar exakt vad du känner, för att sedan ändra fokus och säga att "När vi nu inte kunde träffas igår, kände jag mig mycket besviken och en aning sårad.. Jag känner att jag kanske inte borde öppnat mig så mycket för dig". Då får du henne att förstå, JUST DIN ärlighet är något man måste vinna. Och, då kommer även hon göra allt för att bevara en ärlig och öppen, känslomässig relation mellan er.

Däremot så får man ju själv inte visa sig svag, samtidigt som du höjer en annan person. Då framstår hon inte som värdig dig och börjar då snarare tänka i negativa banor kring dina komplimanger du ger. Få henne först i rätt känsloläge, för att sedan höja hennes känslor ytterligare. Skratta lite till exempel, och säg "Jag gillar du humor, du är skön". Eller när du kysser hennes läppar, säg "Att kyssa dig får mig att må bra". Ja, ni förstår säkert vad jag menar. Känsloläge först, komplimanger och höjningar sedan. Förknippa alltid det du säger till hennes personlighet då det är som mest effektivt. Glöm inte bort att även höja hennes vänner, det är mycket effektivt för att skapa allians med henne och hon kommer få svårare att släppa taget om dig.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby newborn on Wed Mar 10, 2010 8:24 pm

Jag ser ut som fan själv men hänger inte läpp för det. En del inom gemenskapen säger att utseende inte har betydelse, det är fel. Utseende har alltid haft betydelse och kommer alltid ha det, det är bara det att det finns andra viktigare faktorer, te.x. social position, status, självsäkerhet, lycka, dominans etc.

Det är bara att arbeta järnet med allt annat så blir du attraktiv. Snygg är inte lika med attraktiv.

Jag tror dock att förändra sitt yttre nog ofta är nödvändigt för att bli framgångsrik. Själv har jag revolutionerat min festutstyrsel och det går bra, jävligt bra. Jag skulle dock behöva en del smink och hårtips. Finns det något sminktråd?
newborn
Hero
Hero

Postby Joppa on Wed Mar 10, 2010 10:57 pm

Om jag sa att utseende inte spelar någon roll hade jag inte känt mig helt ärlig. Tyvärr.

Men utseende är långt ifrån allt. Ska ge några konkreta tips.

Sträva efter att se så bra ut som möjligt. Det går alltid att fixa till sig och rycka upp sig.

När du fått in rutinen på det så börja jobba på andra faktorer i livet. När tex självkänslan/självförtroendet, utstrålningen, statusen osv blir bättre kommer utseendet att försummas. Med andra ord;

Bra game - utseendet spelar mindre roll
Sämre game - utseendet spelar större roll
...och jag bara ler
Joppa
Seducer
Seducer

Postby apalle on Thu Mar 11, 2010 12:16 am

Visst spelar utseendet roll. Men utseendet är väl kanske det som är lättast att fixa?

Jag kollar gärna på bilder och kommer med den feedbacken jag kan. Skicka pm!
"Det är så irriterande att allt är så självklart när man väl får hjälp med det ;)"
"Hon ska inte tro att hon ska kunna komma undan bara för att hon är *adjektiv*"
apalle
Master
Master

Postby Vind on Thu Mar 11, 2010 12:34 am

zocstyle: Du har helt rätt! Det är som med så mkt i game, att olika principer verkar motsäga varandra. Det jag gjorde den gången var att jag underkastade mig (usch, skäms nästan att skriva det, men saker i stil med: "jag är glad att du ville träffa mig trots att jag hade finnar på näsan och allt".. *ryyyys*. Som ett annat exempel kan nämnas att jag ringde typ 4 ggr från videobutiken för att välja en film som hon ville se. Först sa hon "jo, har sett den, men den blir bra!". Sen ringde jag igen "men den här då?" och igen och igen :P Som om jag var livrädd att filmen inte skulle duga! Och ja.. hela mitt betéende var på samma nivå.

Detta var inte så lyckat, visade det sig ;) Men du har helt klart alldeles rätt! Nu skulle jag absolut inte dra mig för att uttrycka mina känslor otroligt starkt om jag känner mig tillräckligt säker på att de är besvarade och jag vill ha något seriöst med tjejen. Jag tror, precis som du säger, att det är oerhört kraftfullt för att stärka hennes känslor. Både om hennes personlighet, som du säger, men även på ett mer passionerat och erotiskt plan.

On topic: Jag har sett bilderna nu och du har absolut inget att oroa dig för, PacificR6. Inom självutveckling ska man *alltid* sträva efter att förbättra allt man kommer på. Men om du var orolig för om du är "snygg nog" att "känna dig värdig" att ragga på tjejer, så är svaret: JA!!!!! Utan någon som helst tvekan!!!! Du är snygg nog att få PRECIS VEM SOM HELST. (något man, som kille, är redan på en nivå där man inte har några direkta defekter, men du ligger långt över den nivån). Gör mig nu en tjänst och "grooma" dig ordentligt, men oroa dig ALDRIG mer över utséendet. Mina ord är lag här och nu och du är SNYGG!!!

Ok?

Aldrig mer tänka på det!!!

Du ser en snygg tjej. Du tänker "Whooooo!!!" och raggar på henne, för du är helt otvivelaktigen snygg nog!!!

Ok?

Du ser en riktig 10-poängare á la modell! Du tänker "Whoooooo!!!" och raggar på henne, för du är helt otvivelaktigen snygg nog!!!

Hon kommer testa dig: Har du *verkligen* så stark självkänsla? Eller spelar du ett spel? Hon ger dig några små dissar och neggar = shit-test.

Du känner inga negativa känslor, utan tänker för dig själv "sött, hon testar mig". Du fortätter ragga, för du är SNYGG!!!

Detta är det enda du får tänka nu! (men inte som ursäkt för att inte grooma ;))
Vind
Master
Master

Postby zocstyle on Thu Mar 11, 2010 12:40 am

Vind:
Coolt att du också brukar köra lite samma race. Jag har inte träffat många som gör det. Många brukar snarare försvåra för sig själva genom att skapa distans och saknad.

Jag vill också se bilderna :) Blev grymt nyfiken nu om du är en kille vi ska skänka bort våra tjejer till hehe!
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby PacificR6 on Thu Mar 11, 2010 2:02 pm

Tack för svaren grabbar. Och tack vind, att höra detta ger utan tvekan en välbehövlig boost för självförtroendet!

zocstyle: Släng upp din mailadress så skickar jag över bilderna när jag kommer hem ikväll. Verkar som det inte gick att skicka bilderna via pm utan att ladda upp dem någon annanstans först.
Last edited by PacificR6 on Thu Mar 11, 2010 2:09 pm, edited 1 time in total.
PacificR6
Enthusiast
Enthusiast

Postby zocstyle on Thu Mar 11, 2010 2:08 pm

PacificR6 wrote:Tack för svaren grabbar. Skönt att läsa utan tvekan!

zocstyle: Släng upp din mailadress så skickar jag över bilderna när jag kommer hem ikväll. Verkar som det inte gick att skicka bilderna via pm utan att ladda upp dem någon annanstans först.

m#arc#@#rotwelt#.#com
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby PacificR6 on Thu Mar 11, 2010 2:17 pm

zocstyle wrote:m#arc#@#rotwelt#.#com

Bilder kommer ikväll!
PacificR6
Enthusiast
Enthusiast

Postby zocstyle on Fri Mar 12, 2010 12:57 pm

PacificR6 wrote:
zocstyle wrote:m#arc#@#rotwelt#.#com

Bilder kommer ikväll!

Du ser till och med riktigt BRA ut. Frågade en tjejkompis om feedback, hoppas du inte har något emot det. Dina positiva egenskaper du har gällande ditt utseende är att du har ren och fräsch hud, fina ögon, ett fint ansikte. Du kan med ditt ansiktsuttryck garanterat gestalta olika roller. Du skulle garanterat kunna vara en bad-guy som tjejer finner attraktivt samtidigt som du skulle kunna gestalta en oskyldig seducer som behandlar kvinnor med ära, respekt och känslor och få attraktion den vägen.

Det jag inte ser, är någon utpräglad stil du tillhör. Jag anser inte att ditt behov för smink, ögonlinser eller den typen av utseendeförändring är markant något behov hos dig. Däremot finner jag ingen utpräglad stil där jag kan kategorisera dig. Kvinnor älskar att fördela saker i hierarkier och roller. Du borde GARANTERAT köpa kläder där det syns att du tillhör den stilen, din roll/avatar skall gestalta. Något som återspeglar din personlighet.

Sedan kan jag tycka att ditt hår ser fixat ut (och ser bra ut), men som en AFC. Stick ut mer med ditt hår. Gör något spännande som att raka en sida, färga med slingor, eller använd dig av ditt naturliga fall. Ditt hår har lite fall längst bak i nacken, en detalj som både jag och min tjejkompis noterade. Ditt hår uppe på huvudet är rufsigt och det känns lite oförankrat i någon specifik tanke. Mitt tips är att antingen börja använda plattång över hela håret, eller spela på att hela ditt hår har fall, och använda mindre hårvax/hårspray på endast små, specifika delar av håret och låta ditt fall vara naturligt. Att låta håret växa ut lite längre på vissa delar är nog positivt också, då du får lite mer att leka med.

Hoppas du är nöjd med feedbacken.
zocstyle
Seducer
Seducer

Next

Return to Det yttre