efter att ha tagit ett nr

Snack om tips och tekniker, rutiner osv

Moderators: Vincent, Byron

efter att ha tagit ett nr

Postby pokerfejs on Mon Jan 04, 2010 1:29 am

Tja!!

Jag har väldigt lätt att få tjejerns nr. Men problemet är att hur jag ska börja smsa/ringa dom? jag har en vana att smsa först och sedan efter några dagar ringa.. Ibland snackar jag med en tjej i 1 minut efter att jag får hennes nr, så jag vill gärna ha nån skön "replik" som funkar även på dom tjejer man inte har snackat så mycket med. Vill inte köra med dom vanliga "tja, hade du kul igår?" "tja, hur är det".. Vill gärna ha nått nytt och coolt;)

thanx
pokerfejs
Apprentice
Apprentice

Re: efter att ha tagit ett nr

Postby Landus on Mon Jan 04, 2010 1:35 am

Att prata med henne efteråt ett par minuter är bra, använd dig utav ett smeknamn om du gett henne något tidigare under kvällen och ha ett klart tydligt mål av vad du vill få ut av konvon, vill du träffas? vill du prata? vill du få hem henne till dig nu naken?

Inte bara hej hade du kul, utan hej hoppas du hade kul, jag ska bowla imorgon. Var beredd på att få stryk! I fucking RULE på bowling. bara ett exempel

Du kan skoja, retas, flörta.. Ta attraktionen för givet så löser sig nog resten
Har du provat att bara gå fram och säga hej?

I`m with Coco
Landus
Seducer
Seducer

Postby magicsid on Sat Feb 27, 2010 11:35 pm

Jag läste om ett jävligt udda exempel som jag har prövat lite nu som faktsikt fungerar förvånadsvärt bra. Skriv helt enkelt något helt ologiskt som får igång hennes hjärnverksamhet, något som är så pass ologiskt så hon börjar fundera på vad fan du menar egentligen och blir i princip tvungen att svara. En grej som jag läst om testade jag idag på en tjej som jag nr och k-closea i onsdags var (jag har inte haft någon kontakt med henne sedan i Onsdags BTW):

Jag: En katthund eller?

HB 8: Katthund:O

Jag: Har du ingen humor eller? :) Fest ikväll förresten?

Sen är konversationen igång och öppningsfrasen glöms ganska fort. Har dock bara prövat detta på 2 tjejer men fått den respons jag var ute efter. Kan vara värt ett försök?
magicsid
Apprentice
Apprentice

Postby Nep on Sun Feb 28, 2010 1:14 am

Jag använder gärna någon form av callback-humor när jag tar kontakt via sms första gången. Spinner vidare på något roligt som hände/sades då man träffades. Smeknamn är grymt :)

Om jag inte har något att gå på skriver jag ibland:
"Jag såg precis din tvilling" Sen bara spinna vidare på något sätt beroende på vad för respons man får. Har fått ganska roliga responser på den faktiskt :)

magicsid wrote:Jag läste om ett jävligt udda exempel som jag har prövat lite nu som faktsikt fungerar förvånadsvärt bra. Skriv helt enkelt något helt ologiskt som får igång hennes hjärnverksamhet, något som är så pass ologiskt så hon börjar fundera på vad fan du menar egentligen och blir i princip tvungen att svara. En grej som jag läst om testade jag idag på en tjej som jag nr och k-closea i onsdags var (jag har inte haft någon kontakt med henne sedan i Onsdags BTW):

Jag: En katthund eller?

HB 8: Katthund:O

Jag: Har du ingen humor eller? :) Fest ikväll förresten?

Sen är konversationen igång och öppningsfrasen glöms ganska fort. Har dock bara prövat detta på 2 tjejer men fått den respons jag var ute efter. Kan vara värt ett försök?

Intressant idé, får testas någon gång:)
It Ain't about how hard you hit, It's about how much you can get hit and keep moving forward
Nep
Hero
Hero

Postby zocstyle on Tue Mar 09, 2010 1:36 am

Bästa sättet är att få BRA-kontakt redan dagen efter exempelvis krogen är att påminna henne om hennes känslor anser jag. När du precis fått ett nummer 01:00 och om du gått hem utan henne, skicka henne BARA ett SMS i stil med:

"Jag undrar om dina ömma fötter fortfarande skaver efter pumpsen hårda klackar mot dansgolvet, eller om du tog dig ett välförtjänt bad nyss".
Exempelsvar: "Nej jag hamnade med en tjejkompis och fylleåt på McD, det var jättetrevligt att träffa dig!"
Du hör av dig på morgonen redan dagen efter: "Har du hunnit bada nu då eller är du taggad på massage vid Centralbadet runt lunch?"

Hon får tillbaka sina känslor om dig som hon hade redan dagen innan, så du slipper spela svårflörtad, eftersom du återspeglar badet i ditt sms dagen därpå, med badet du skickade sms om på natten. Dessutom gör du det till en väldigt lätt grej, att följa med dig på centralbadet. Viktigt är att INTE prata om BAD när du träffar henne, för då förstår hon att det hela var planerat. Fler exempel:

"Jävlar va kallt det är ute, synd att man inte har en varm brasa i lägenheten. Vad skyddar dig från kylan inatt?"
Exempelsvar: "Åh min varma dunjacka skyddade mig hela vägen hem mot kylan. Det var jättetrevligt att träffa dig idag! Sov gott!"
Jätteviktigt att du inte svarar på detta sms på natten, utan hör av dig på morgonen och säger: "Ungefär som mitt varma duntäcke då. Up for bakis-lunch idag?"

Att visa att attraktionen är naturlig är ett bra tips, men äldre som yngre, ingen gillar att bli påtvingad saker för hon kommer fortfarande ha tillitsproblem även hur duktig du än har varit på att ragga IFALL ni träffades på KROGEN. Bättre är att återväcka hennes positiva känslor om dig (med något positivt som värme (dunjackan, duntäcket, brasan) eller skönt och behagligt (badet, massage)) snarare än att väcka de negativa genom att försöka påtvinga henne bowling genom att inte ens fråga om hon ska med utan ta det som en självklarhet. Många kommer tacka nej till det (av egen erfarenhet), och då framstår din förfrågan som plump och det är inte längre det attraktiva hos dig hon kommer tänka på. Följer hon av en händelse med däremot är det bra att skicka den typen av sms då det väcker tro/hopp/tankar om att du är rak, ärlig och lekfull som person. Därför ser jag det lite som en chansning. Att göra enligt mitt exempel är däremot väldigt säkert och ger ofta väldigt, väldigt bra resultat. Jag är övertygad att fler kommer äta lunch med mig med den här typen av sms snarare än om jag skickar något som KAN kännas påtvingat (måste inte vara så).

Jag är inte överdrivet kritisk mot din metod bara så du vet, den har gett mig mycket bra resultat. Men, den är inte bulletproof och när jag verkligen är intresserad, använder jag metoder som är säkra och väl intränade.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby Fatbill on Fri Mar 12, 2010 8:38 pm

Zocstyle, jätte bra tips, det gillar vi!

För ett par månader sen var jag inne här hela tiden, men nu är jag knappt inne här alls, men när jag väl är här så
ser jag att det finns så jävla bra råd att ta del av!

Nu har jag tyvärr inget tips på denna front utan när jag får ett nummer så hör jag oftast aldrig av mig igen, vet inte vad som är lämpligt att säga, men om jag väl hör av mig blir det aldrig någonting av det. Jag har inga större problem med att få nummer men uppföljningen är något jag måste jobba med (Har aldrig gått på en dejt tex).

Vad kan man göra av de nummer som man inte gjort något av förut, tex k-close's eller bara n-close's?
Winners always take the first step. Losers always has an excuse.
Fatbill
Seducer
Seducer

Postby zocstyle on Mon Mar 15, 2010 2:16 pm

Fatbill wrote:Vad kan man göra av de nummer som man inte gjort något av förut, tex k-close's eller bara n-close's?

Kul att du gillade tipset :) Hoppas du börjar hänga mer här nu framöver hehe! Jag förstår inte riktigt din fråga dock? förklara dig gärna så ska jag se om min hjärna kommer ihåg något bra tips att ge dig hehe.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby riW on Mon May 24, 2010 4:09 pm

Tja, jag har en liknande fråga. Det är så att jag träffade en brud i lördags som jag fick bra kontakt med. Efter lite prat och kino gav hon mig sitt nr och vi kramades och jag skulle iväg med några polare. Jag märkte verkligen att hon var intresserad, men när vi skulle dra oss vidare så försökte min kompis ragga lite på henne (han lyckades dock inte så bra).

Några timmar senare skulle vi bege oss på efterfest, så jag slängde iväg ett sms men fick inget svar. Så jag bestämde mig för att ringa, men kom bara fram till telefonsvararen :/.

Vad tycker ni jag borde göra? Det är som sagt 2 dagar sen nu. Ifall jag inte hade försökt nå henne tidigare skulle jag nog ha smsat idag, men men.

Ursäkta ifall det hamnade fel : >
riW
Apprentice
Apprentice

Postby Annix on Mon May 24, 2010 4:25 pm

riW, ring henne.
Skåne Seduction Club
Livet är en skola, lev livet, Gör fel, gör om, gör rätt!!!!
Annix
Seducer
Seducer

Postby tcepser on Mon May 24, 2010 4:34 pm

Jättebra tips Landus och Zocstyle :).

riw:

Ska du göra ett ytterligare försök så ska du inte smsa, ring istället :). Du har absolut inget att förlora på det och du behöver inte vänta på att få svar på ditt sms.
Svarar hon inte så kan du nog släppa henne :), vill hon snacka med dig så har hon möjlighet att ringa eller smsa. :)
En morgon av pinsamhet är bättre än en natt av ensamhet.

"Det enda jag är rädd för är att se tillbaka på mitt liv när jag är gammal och ångra saker jag inte gjorde"
tcepser
Master
Master

Postby riW on Mon May 24, 2010 4:55 pm

Tack, jag för väl göra ett försök om ett tag :).
riW
Apprentice
Apprentice

Postby GSebastian on Mon May 24, 2010 10:00 pm

zocstyle wrote:"Jag undrar om dina ömma fötter fortfarande skaver efter pumpsen hårda klackar mot dansgolvet, eller om du tog dig ett välförtjänt bad nyss".
Exempelsvar: "Nej jag hamnade med en tjejkompis och fylleåt på McD, det var jättetrevligt att träffa dig!"
Du hör av dig på morgonen redan dagen efter: "Har du hunnit bada nu då eller är du taggad på massage vid Centralbadet runt lunch?"

Riktigt bra tips zocstyle! Väldigt användbart.
GSebastian
Champion
Champion

Postby Annix on Tue May 25, 2010 9:24 am

riW wrote:Tack, jag för väl göra ett försök om ett tag :).

Varför inte göra det med en gång? Göra det om ett tag låter som om du har massa undanflykter och inte vågar.
Skåne Seduction Club
Livet är en skola, lev livet, Gör fel, gör om, gör rätt!!!!
Annix
Seducer
Seducer

Postby Pranker on Tue Jun 22, 2010 4:52 pm

När jag har lyckats roffa åt mig ett nummer blir det ofta att vi hörs dagen efter och snackar lite. Vill det sig kanske vi träffas och hittar på något kul och det kanske händer något.

MEN! Allt som ofta så snackar vi lite dagen efter och kanske dagen därpå, sedan är det antingen jag eller tjejen i fråga som tappar intresset lite och vår konversation rinner bara ut i sanden. Finns det någon som har något schysst knep för att återuppta kontakten och känslan från dagen efter genom sms några veckor efter man har träffats?
Some people play hard to get, I play hard to want
Pranker
Hero
Hero

Postby zocstyle on Wed Jun 23, 2010 3:44 am

Pranker wrote:När jag har lyckats roffa åt mig ett nummer blir det ofta att vi hörs dagen efter och snackar lite. Vill det sig kanske vi träffas och hittar på något kul och det kanske händer något.

MEN! Allt som ofta så snackar vi lite dagen efter och kanske dagen därpå, sedan är det antingen jag eller tjejen i fråga som tappar intresset lite och vår konversation rinner bara ut i sanden. Finns det någon som har något schysst knep för att återuppta kontakten och känslan från dagen efter genom sms några veckor efter man har träffats?

1: Jag vet vad du menar. Ibland har jag kört "dagens händelse" och det innebär att hon får endast ett sms per dag av mig som max. Det håller intresset vid liv och dina sms blir som en form av belöning. Jag berättar självklart aldrig att jag gör såhär mot henne. Det ger henne mycket betänketid samtidigt som hon blir tvungen att formulera sig längre i sina sms, eftersom hon inte vet när hon får svar. Då vill hon ha svar på samtliga frågor i ett och samma sms. Jag har fått A4-sidor smsade till mig tack vare denna teknik.

2: Ett annat tips är att aldrig svara på hennes frågor. Aldrig någonsin! Alla frågor hon skickar dig, besvaras med nya påståenden eller frågor som absolut inte har med det ämnet att göra. Det kommer också öka intresset att verkligen få reda på saker om dig. Då måste du bära gestalten av att du är "lite speciell" men detta är bara ett positivt sätt för mig, att kunna visa min unika karaktär. Detta gäller även för exempel nummer 3.

3: Släng in påståenden om henne, gärna hämtade från tomhet, i dina sms. Exempel:

Du: "Du är en tjej som gillar grönsaksjuice, eller hur? Och vill du veta varför jag frågar?"
Hon: "Nej, inte speciellt. Ja, varför frågar du?"
Du: "Tycker du är lite lik Charlie Chaplin, men jag vet inte om det var därför jag frågade."
Hon: "Va? Jag fattar ingenting? Du är rolig.."
Du: "Perfekt! Fika på Torsdag för att prata om din tungpiercing?"
(Det skriver du om hon inte har en tungpiercing) =)

I denna exempeltext av idioti och luft, finns mycket underbyggt och med ett faktiskt syfte. Det ska vi titta närmare på nu. Om jag exempelvis uttrycker mig som jag gör på rad ett,"Du är en tjej som", "Vill du veta varför jag frågar?", kommer detta generera tankar om att jag är osäker. Jag generaliserar henne till en grupp, samtidigt som jag placerar henne där med osäkerheten att jag inte vågar berätta varför jag frågar direkt, utan frågar om hon vill veta.

Här skapar du ett test för dig själv, där hon kommer ställa en motfråga tillbaka. Du klarar testet genom att exempelvis svara på något helt annat, och visa att du vågar stå för den du är, och visar inte henne för mycket respekt. Andra killar skriver ofta komplimanger i stil med "sötis, snygging" eller bara "vännen" i sitt sms. En tillräckligt stark komplimang för att du ska falla som en fura i denna situation. Skapa en situation där hon får något oväntat, och måste testa dig igen ifall du verkligen är den trygga personen du utger dig för att vara. Hon svarar då: "Fattar ingenting" och är hon lite artig kallar hon dig rolig, annars får man ofta höra konstig eller speciell. Här ser du till att klara detta testet genom att visa otroligt lite respekt tillbaka och inte prata om dig själv (något alla andra killar skulle gjort), utan bjuda ut henne samtidigt som du ger henne tankarna om att du eventuellt inte ens kommer ihåg hur hon ser ut eller ifall hon är rätt person. Hon måste nu undersöka saken, testa dig mer, och vips ni har en day 2 bokad. Placerar du värderingar hos henne, gärna felaktiga, skapar det motfrågor, intresse och möjligheten att bli testad. Skriver du saker som andra killar skulle göra, är du redan testad eftersom hon känner igen typen, och därav blir du inte accepterad. Hon får aldrig leva med uppfattningen att ert samtal är påväg att dö ut, alternativt ointressant, för då kommer hon också ha det i åtanke när du bjuder ut henne alternativt när hon tänker på möjligheten att dela en sexakt med dig. Visa dig säker på det du har att erbjuda henne, och relatera till henne som om hon bara är en liten del av er interaktion. Då vet hon att du har mycket att erbjuda henne, och hon kommer genast känna att hon vill erbjuda dig något tillbaka.

4: Ha alltid en målsättning. Ditt samtal kommer att dö ut direkt ifall du inte själv är medveten om ditt mål med samtalet. Jag upplever att det fungerar exakt lika dant ute på fältet, ifall ni inte har otroligt mycket saker gemensamt.
zocstyle
Seducer
Seducer

Next

Return to Teknik och Rutiner