Pranker wrote:När jag har lyckats roffa åt mig ett nummer blir det ofta att vi hörs dagen efter och snackar lite. Vill det sig kanske vi träffas och hittar på något kul och det kanske händer något.
MEN! Allt som ofta så snackar vi lite dagen efter och kanske dagen därpå, sedan är det antingen jag eller tjejen i fråga som tappar intresset lite och vår konversation rinner bara ut i sanden. Finns det någon som har något schysst knep för att återuppta kontakten och känslan från dagen efter genom sms några veckor efter man har träffats?
1: Jag vet vad du menar. Ibland har jag kört "dagens händelse" och det innebär att hon får endast ett sms per dag av mig som max. Det håller intresset vid liv och dina sms blir som en form av belöning. Jag berättar självklart aldrig att jag gör såhär mot henne. Det ger henne mycket betänketid samtidigt som hon blir tvungen att formulera sig längre i sina sms, eftersom hon inte vet när hon får svar. Då vill hon ha svar på samtliga frågor i ett och samma sms. Jag har fått A4-sidor smsade till mig tack vare denna teknik.
2: Ett annat tips är att aldrig svara på hennes frågor. Aldrig någonsin! Alla frågor hon skickar dig, besvaras med nya påståenden eller frågor som absolut inte har med det ämnet att göra. Det kommer också öka intresset att verkligen få reda på saker om dig. Då måste du bära gestalten av att du är "lite speciell" men detta är bara ett positivt sätt för mig, att kunna visa min unika karaktär. Detta gäller även för exempel nummer 3.
3: Släng in påståenden om henne, gärna hämtade från tomhet, i dina sms. Exempel:
Du: "Du är en tjej som gillar grönsaksjuice, eller hur? Och vill du veta varför jag frågar?"
Hon: "Nej, inte speciellt. Ja, varför frågar du?"
Du: "Tycker du är lite lik Charlie Chaplin, men jag vet inte om det var därför jag frågade."
Hon: "Va? Jag fattar ingenting? Du är rolig.."
Du: "Perfekt! Fika på Torsdag för att prata om din tungpiercing?"
(Det skriver du om hon inte har en tungpiercing) =)
I denna exempeltext av idioti och luft, finns mycket underbyggt och med ett faktiskt syfte. Det ska vi titta närmare på nu. Om jag exempelvis uttrycker mig som jag gör på rad ett,"
Du är en tjej som", "
Vill du veta varför jag frågar?", kommer detta generera tankar om att jag är osäker. Jag generaliserar henne till en grupp, samtidigt som jag placerar henne där med osäkerheten att jag inte vågar berätta varför jag frågar direkt, utan frågar om hon vill veta.
Här skapar du ett test för dig själv, där hon kommer ställa en motfråga tillbaka. Du klarar testet genom att exempelvis svara på något helt annat, och visa att du vågar stå för den du är, och visar inte henne för mycket respekt. Andra killar skriver ofta komplimanger i stil med "sötis, snygging" eller bara "vännen" i sitt sms. En tillräckligt stark komplimang för att du ska falla som en fura i denna situation. Skapa en situation där hon får något oväntat, och måste testa dig igen ifall du verkligen är den trygga personen du utger dig för att vara. Hon svarar då: "
Fattar ingenting" och är hon lite artig kallar hon dig
rolig, annars får man ofta höra
konstig eller speciell. Här ser du till att klara detta testet genom att visa otroligt lite respekt tillbaka och inte prata om dig själv (något alla andra killar skulle gjort), utan bjuda ut henne samtidigt som du ger henne tankarna om att du eventuellt inte ens kommer ihåg hur hon ser ut eller ifall hon är rätt person. Hon måste nu undersöka saken, testa dig mer, och vips ni har en day 2 bokad. Placerar du värderingar hos henne, gärna felaktiga, skapar det motfrågor, intresse och möjligheten att bli testad. Skriver du saker som andra killar skulle göra, är du redan testad eftersom hon känner igen typen, och därav blir du inte accepterad. Hon får aldrig leva med uppfattningen att ert samtal är påväg att dö ut, alternativt ointressant, för då kommer hon också ha det i åtanke när du bjuder ut henne alternativt när hon tänker på möjligheten att dela en sexakt med dig. Visa dig säker på det du har att erbjuda henne, och relatera till henne som om hon bara är en liten del av er interaktion. Då vet hon att du har mycket att erbjuda henne, och hon kommer genast känna att hon vill erbjuda dig något tillbaka.
4: Ha alltid en målsättning. Ditt samtal kommer att dö ut direkt ifall du inte själv är medveten om ditt mål med samtalet. Jag upplever att det fungerar exakt lika dant ute på fältet, ifall ni inte har otroligt mycket saker gemensamt.