Byrons introduktion till Natural game

Här sparar vi dem bästa artiklarna och posterna

Moderators: Vincent, Byron

Postby Co on Fri Jul 18, 2008 12:23 am

Ja det fungerar att börja med det om du vill.
Det är dessutom mycket lättare eftersom det bygger på att vara dig själv och ändra på dig själv och inte försöka ändra på andra.
Finns mycket matreal ang Natural game, kolla in Zan, som har en hel dvd seriel.
Jag kom jag såg jag sargade.

Det var en stor upplevelse då jag insåg att tjejer är också människor.
Co
Seducer
Seducer

Postby Akilles on Sat Jul 26, 2008 2:44 am

Riktigt grymt inlägg som jag kommer att gå tillbaka till ofta då jag väljer att analysera mina seduction skills. Är en så länge ganskany, men tänker följa detta som en mall och försöka måla upp mål med spelet innan jag försöker spela det ordentligt :D
Akilles
Enthusiast
Enthusiast

Re: Byrons introduktion till Natural game

Postby Servo on Tue Jun 02, 2009 5:49 am

Riktigt bra skrivet. Gav mig för några år sen in på Mystery/Style -spåret men upptäckte ganska snabbt att jag inte kunde hålla koll på alla rutiner och vad som var nästa "steg" efter att ha öppnat ett set. Helt enkelt för rörigt för mig. Lyckades däremot snappa upp en (liten) del av hur folk ska uppfatta en för att det ska gå vägen, och har en hel del rutiner i bakhuvudet, även om jag inte kunde tillämpa dom ute på fältet. Får väl erkänna att jag kanske inte försökte till 100%, hade t.ex. aldrig nån fusklapp med mig.

Sen dess har jag, när tillfälle har getts, öppnat sets nån gång i bland, möjligtvis med en opener tilldelad av vad som får kallas min wingman. Resultaten brukar dock inte vara som man skulle vilja, kommer helt enkelt till en punkt då jag blir tyst, funderandes på vad jag ska säga. Beror inte på att jag inte har självförtroende, utan att jag plötsligt inte har nåt konkret att komma med. Tror det har blivit lite av en ond cirkel för mig.

Vad har ni för "trick" för att genomföra Natural game? Enbart självförtroendet håller inte en kvar i centrum särskilt länge om man inte använder det rätt.
Servo
Apprentice
Apprentice

Postby magikernandy on Tue Jun 16, 2009 7:12 pm

Mystery Method och Indirect Game är främst avsett för 10-poängare i LA som viftar bort killar som ger komplimanger på löpande band.

Han var annorlunda än alla andra därför funkade de.

I många länder från Turkiet till USA försöker killar smöra in sig genom att ge komplimanger till tjejerna nonstop på ett sätt som de flesta inte gör i Sverige och de har också gjort att de har blivit immuna.
magikernandy
Hero
Hero

Postby filosofi on Fri Jun 19, 2009 12:39 pm

Mystery Method och Indirect Game är främst avsett för 10-poängare i LA som viftar bort killar som ger komplimanger på löpande band.

Detta är skitsnack, har du kollat på in the mind of mystery ?

Att vandra omkring i 20 - 30 - 60 min för att hitta socialproff kallar inte ja bra game;)

Sedan vänta med kinon i 10 min sen nästa steg , sen nästa etc etc

& sen slutar det med en 35 - 40 taggare som är halv på;) ja detta sker i hans dvd

http://www.youtube.com/watch?v=42A_PXAPn3k det här naturalgame;) & hälften här kanske säger att dom kan göra sådär;) ja ja kolla kroppsspråk , tonläge, non-reaktiv hela tiden etc etc , solid game imo
filosofi
Guru
Guru

Postby Stockholm on Sat Jun 20, 2009 5:13 pm

Hell Yeah! En annan sak jag känner är att är hellre för "på" än för "av".

It's better to crash 'n burn then just fade away. Det ironiska är dock att chansen att du crash 'n burnar på grund av kino är MYCKET lägre än att du fadear iväg av att du chodear(inte rör henne alls).
Stockholm
Guru
Guru

Postby magikernandy on Thu Jun 25, 2009 9:03 pm

filosofi wrote:Mystery Method och Indirect Game är främst avsett för 10-poängare i LA som viftar bort killar som ger komplimanger på löpande band.

Detta är skitsnack, har du kollat på in the mind of mystery ?

Att vandra omkring i 20 - 30 - 60 min för att hitta socialproff kallar inte ja bra game;)

Sedan vänta med kinon i 10 min sen nästa steg , sen nästa etc etc

& sen slutar det med en 35 - 40 taggare som är halv på;) ja detta sker i hans dvd

http://www.youtube.com/watch?v=42A_PXAPn3k det här naturalgame;) & hälften här kanske säger att dom kan göra sådär;) ja ja kolla kroppsspråk , tonläge, non-reaktiv hela tiden etc etc , solid game imo

Grejen med Mystery Method är att han vill bevisa att man kan trigga intresse genom att verka ointresserad.

Negs är ju ett sätt att framstå som mer värd och ointresserad.

Direkt game och att ge komplimanger har inte samma effekt i LA och NY som de har i Sverige.

Kanontjejerna där är ute efter kändisar och är du inte de får du förstöra deras ego först och visa dig intressant på annat sätt.

De märker direkt om du är en nobody och då viftar de bort dig direkt om du är på de ställena där de verkligt snygga tjejerna finns.

Kan verka ytligt men de funkar annorlunda där, går du på billiga ställen i New York är de mest ganska skabbiga och feta brudar och de är ju lätta att få kontakt med direct game.

Men Mystery är lite för indirekt de kan jag hålla med om.
magikernandy
Hero
Hero

Postby Re_mixed on Tue Aug 04, 2009 5:16 pm

Hej, efter att ha läst denna artikel insåg jag att jag va ute på djupt vatten. Vill såklart bli en natural, då jag anser att det verkar vara mycket roligare än att bara rabbla rutiner. Frågan är hur jag ska klara att ta mig dit?
Känner att jag skulle kunna behöva lite hjälp av de mer erfarna på forumet.För övrigt en grymt bra tråd som jag tycker flera på forumet borde läsa. Ni som har hängt här ett tag får gärna pm:a mig eran msn, om ni har tid att hjälpa mig.

Tacksam för hjälp //Remixed
Re_mixed
Champion
Champion

Postby Byron on Sun Aug 23, 2009 8:07 pm

Stockholm wrote:Hell Yeah! En annan sak jag känner är att är hellre för "på" än för "av".

It's better to crash 'n burn then just fade away. Det ironiska är dock att chansen att du crash 'n burnar på grund av kino är MYCKET lägre än att du fadear iväg av att du chodear(inte rör henne alls).

Amen to that!!
The bite of conscience, like the bite of a dog into a stone, is a stupidity. Nietzsche
Byron
Grand Seducer
Grand Seducer

Postby lolkatten on Thu Aug 27, 2009 11:03 pm

Sant 08!
Whatever it is you are feeling is a perfect reflection of what is in the process of becoming
lolkatten
Guru
Guru

Postby KingArthur on Mon Jun 14, 2010 9:15 pm

Vet att Style sa något i stil med: "Confidence comes from success."

I The Game så finns det exempel på naturals, och jag minns jag tolkade uttrycket natural som en PUA som spelade på hög nivå utan att ha tidigare träning eller rutiner som t. ex Mystery. De bara föddes med det.

Med det sagt så tror jag inte alla kan bara gå ut och köra ett natural game och ha framgång med det. Såklart kan man ju öva upp det, men min tanke är indirekt game är ett sätt för AFCs att lära sig spelet. Det är lite som en tutorial i de flesta spel, med hjälprutor som säger åt en att göra när man inte förstår vad, varför eller hur.

Sedan när man får framgång och kan olika tekniker så har man till slut självförtroendet att vara mer naturlig och kunna improvisera mer. Du kan gå ut och köra din grej utan lika mycket övning och förberedelse. Efter man har lärt sig hur saker fungerar så kan man övergå från det indirekta till det naturliga.

Fake it until you make it, om man ska säga det i en mening. Vad tror ni?
KingArthur
Apprentice
Apprentice

Previous

Return to Best of Sweseduction