Artikel nr 3 - AA

Nybörjare? Läs här för att få en introduktion.

Moderators: Vincent, Byron

Artikel nr 3 - AA

Postby Landus on Sun Feb 07, 2010 5:00 pm

Din AA

Återigen hejsan.

Denna artikel kommer ta upp ett fenomen som kallas AA (Approach anxiety= rädsla för att gå fram till tjejen/tjejerna)

AA kan bero på väldigt många orsaker. Allt ifrån din rädsla för att bli nerskjuten (rejected), eller rädsla för att skämma ut dig framför dina kompisar, rädsla för att din image får sin en smäll om du misslyckas (vanligt bland killar som blivit erkända som ”duktiga”) till att du är rädd att hon har en pojkvän som kommer slå sönder dig.

Många gurus har olika tankar och historier till varför AA ens finns. Allt ifrån att det är evolutionärt inbyggt i oss som ett försvar till att du bara är en jävla pussy! Oavsett så oroa dig inte. ALLA på forumet har upplevt detta i någon form. Men jag har valt att se AA som något bra, utan AA skulle alla vara väldigt duktiga förförare vid min ålder, utan AA skulle jag inte känna mig obekväm och därför skulle det inte ha varit en milstolpe och ett väldigt stolt ögonblick för mig första gången jag gjorde en approach!

AA är rösten inom dig som febrilt letar runt i din hjärna efter en ursäkt. När den väl har hittat en ursäkt börjar den lura din hjärna att det är en giltig ursäkt för att slippa känna dig obekväm, och så fort du accepterar ursäkten kommer obehaget du kände när du ville gå fram att försvinna. Din hjärna belönar din kropp för att inte våga. Ditt jobb är att våga, detta är din chans att utöka din comfort zone, oavsett hur det går med tjejen kommer du ha växt som människa och nästa gång kommer det inte kännas lika obekvämt.

Det är därför alkohol är så populärt, du blir mer döv för din AA. Det är därför väldigt många tycker att dom BEHÖVER alkohol för att kunna förföra en tjej. Och är du JÄTTE nervös och tror du kommer kissa på dig så visst.. Ta ett par järn först, men det är bara stödhjul. En krycka som förr eller senare måste bort om du vill nå dina mål.

State fungerar lite som alkohol, när du är i state tänker du inte så mycket. Du bara gör. Alkohol hjälper dig komma i state men jag rekomenderar att du lär dig komma i state utan alkohol. Både din plånbok och din lever kommer tacka dig för det.

Man kan jämföra AA med fetma, med träning försvinner den, men den kan komma tillbaka om du sluter träna. Men AA går absolut att övervinna. Det är ett nybörjar fenomen, Mystery beskrev AA väldigt bra i en video, det är som att kasta sig in i en pool med kallt vatten.. I början är det hemskt och du fryser.. Efter ett tag är du van med kylan och kan nu roa dig i poolen. Så låt inte din AA bestämma över dig, se det som ett hinder som skiljer männen från mössen. När du väl har besegrat din AA har du kommit en bra bit på vägen.

Och till alla som upplevt AA men som stålsatte sig och gick fram iallfall.. BRA GJORT!! Verkligen. Alla på sweseduction är stolta över dig.

Tips mot AA
3 sekunders regeln – När du ser en tjej har du 3 sekunder på dig att öppna, väldigt bra verktyg för nya eftersom du hinner inte tänka, din AA hinner inte hitta en bra ursäkt. Helt plötsligt står du framför en tjej och vips så är du i ett set.

Erfarenhet – Som jag sa innan så med träning försvinner den, kanske inte helt men märkbart. Det första setten du öppnar är oftast det värsta, nu är det bara nerförsbacke

Uppvärmningsset – Dom första 2-3 du gör är ENBART för att värma upp. Du har inga tankar om att du ”måste” lyckas, det finns ingen press. Det är bara för att få igång dig inför kvällen. Resultatet är oviktigt,

Eftersom ALLA här har upplevt AA eller fortfarande gör det så har alla olika sätt att komma över det och om du skapar en post där du frågar om råd kring din AA kommer tipsen att regna ner. Det finns redan massor med trådar om det så använd sök funktionen och hitta ett par trådar om ämnet istället för att skapa en ny.

Jag hoppas att du nu inte känner dig så hjälplös mot din AA längre, vetskapen om att vi alla har den hjälper dig kanske. Om du fortsätter att jobba på detta kommer du snart skratta åt din AA, den lilla rösten som hoppar upp och skriker åt dig ”nej nej nej hon är för snygg för dig” kommer du inte lyssna på längre, du skrattar för dig själv och tänker ”jösses tänk att jag brukade lyssna på det där”
Har du provat att bara gå fram och säga hej?

I`m with Coco
Landus
Seducer
Seducer

Re: Artikel nr 3 - AA

Postby Path on Wed Mar 03, 2010 2:19 am

Mycket mycket bra sammanfattning!

Önskar att man hade haft något sånt här när man började sin resa.
"Don't fear the storm, Become the Storm - Path"

Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Path
Guru
Guru

Re: Artikel nr 3 - AA

Postby killer on Mon Apr 12, 2010 5:36 pm

Grymma tips här, får verkligen se till att ta till mig detta! Bara att ta tjuren vid hornen och inte glömma 3-sekundersregeln antar jag.
killer
Enthusiast
Enthusiast

Return to Introduktion till Seduction