Till alla nybörjare
Hejsan och välkommen till Sweseduction!
Jag skriver denna artikel för er som är nya eller som precis har börjat denna resa, jag skriver den pga av att jag själv har varit ny, jag vet vad ni går igenom och vet att allt är så stort och nytt i början att man lätt kan bli överväldigad och bara lägga ner allting. Detta forum finns för din skull, för allas skull. Jag måste ju självklart gratulera dig för att du vågade ta det första steget och googla efter ordet seduction. Du kanske har läst The Game eller blivit tipsad av en god vän om detta fenomen som kallas pick up/seduction. Hur som helst har du iallfall tagit det första steget.
Tänk på att innan du postar här så använd sökfunktionen, det finns massvis med trådar som tar upp alla möjliga scenarion. Det finns många killar här som är väldigt duktiga och vill hjälpa dig, men det är när det har dykt upp 50 liknande trådar som tar upp samma fråga folk slutar skriva i dom och trådarna blir överlämnade till alla som känner sig manade.
Att välja seduction stil
Det finns många stilar där ute och det kan vara svårt att veta vilken väg man ska ta. Men oroa dig inte, alla vägar leder till rom. Det finns ingen bra och dålig väg och ingen har rätt att säga åt dig vilken väg du ska ta. Det är helt upp till dig. Dessutom är det inte som att du skriver upp dig för att för all framtid att använda dig av just den stilen. Du kan enkelt byta om du känner att det var inte för dig eller resultaten inte är vad du förväntade dig. Jag tänkte gå igenom vilka stilar som finns, deras fördelar och nackdelar
OBS! Väldigt ytligt nu, jag försöker att vara så neutral som möjligt men det är svårt för mig. Så tänk på att detta återspeglar min syn på det och inte nödvändigtvis din syn
Routinebased PU – Man använder sig av rutiner, alltså färdiga lines och taktiker för att attrahera en kvinna. Oftast inom en viss struktur, som tex Mystery Attraktion – Comfort – Seduction struktur. Men behöver givetvis inte vara indirekt (förklaring en bit ner)
Fördelar – Lätt att veta vart man ska börja, lätt att hitta material till det. Lätt att få konkret hjälp, väldigt resultatorienterat. Bra för nybörjare
Nackdelar – Bästa forumen för rutinbaserad pick up är tyvärr amerikanska/brittiska, man måste hålla väldigt mycket saker i huvudet och oftast tänka, svårt att njuta av stunden när man hela tiden liknar det med tex ett schackspel. När dina rutiner är slut är du helt själv. Man får ofta känslan av att man tar på sig en ”mask” och det är inte du som är attraktiv utan dina rutiner. Man förlitar sig lätt på sina rutiner och använder dom som stödhjul, Lätt att bli en tangentbordsryttare
Indirekt – Att inte visa ditt intresse för tjejen förens hon är intresserad av dig. Det menas dock inte att du sitter i ett hörn tills en tjej kommer fram och säger hej, absolut inte. Men början av konversationen är oftast bara socialt tills hennes intresse visar sig. Används oftast ihop med rutiner men inte nödvändigtvis.
Fördelar – Mindre risk för att misslyckas eftersom hon måste visa sitt intresse för dig innan du ger det tillbaka. Finns mycket litteratur kring indirekt game. Om det används ihopp med rutiner har du hela förförelsen utstakad åt dig. Känslan av att du ”vet vad du gör”
Nackdelar – Om det används ihop med rutiner har det samma nackdelar som Routinebased PU, om det görs Natural (förklaring en bit ner) så vet jag ärligt talat inte. Ovanligt att Indirekt körs natural enligt mig iallfall.
Direkt – Du visar ditt intresse direkt. Du börjar dom flesta konversationerna med tex en komplimang.
Fördelar – Känns väldigt manligt, du slösar verkligen inte tid eftersom hon vet direkt vad du är ute efter, känns väldigt ärligt. Man kanske misslyckas mer (särskilt som ny) men dom gångerna det funkar är det oftast väldigt på! Du slipper tänka så mycket
Nackdelar – Man kan lätt känna sig lite naken, hennes första ord till dig kan ju vara nej. Krävs inner game (Se förklaring nedanför) för att lyckas.
Natural – När du inte använder dig av rutiner, när du använder ditt game helt naturligt och det är vem du är inte vad du gör som attraherar tjejer.
Fördelar – Du behöver inte tänka, lätt att få ett förhållande om det är vad du vill ha. Väldigt vanligt att många strävar efter detta så material och hjälp finns i överflöd.
Nackdelar – Krävs inner game, lätt att känna sig fantastisk utan att du har dom resultaten du vill ha. Många använder sig av frasen ”natural” för att undvika faktumet att man behöver faktiskt gå ut och prata med tjejer för att lyckas, folk säger istället ”jag bara är nu” eller ”Om hon inte ville ha mig ville jag då verkligen ha henne?”. Svårt att veta vem man ska ta råd och hjälp av eftersom många verkar tro att dom är duktiga naturliga förförare. Lätt att bli en tangentbordsryttare
Speed Seduction – Att använda färdiga mönster från tex NLP och hypnos för att förändra tjejens känslomässiga tillstånd
Fördelar – Precis som rutiner vet du exakt vad du ska säga och hur du ska säga det. Om det misslyckas vet du vad du behöver jobba på. Väldigt effektivt av vad jag har hört. Man kan komma undan med mycket lömska saker
Nackdelar – Mångas moral säger ifrån när man använder sig av sådanahär mönster, svårt att få kvalificerad hjälp. Mycket träning bakom det. NLP (Neurolingvistisk programering) är en hel vetenskap. Väldigt få på detta forum som har erfarenhet från detta.
Internetgame – Att förföra tjejer genom internet.
Fördelar – Massvis med tjejer att välja mellan. Du behöver inte direkt vara nyduschad för det. Bra start för riktigt blyga/oerfarna killar. Oftast gratis. Använder du dig av rutiner kan du spamma 50 tjejer varje dag. Du har oftast tid att tänka igenom ditt svar, finns mycket material om det.
Nackdelar – Många tjejer använder internet enbart för bekräftelse, dom kan bo för långt för att träffas. Tjejer har en viss guard när det kommer till att träffa killar från nätet. För eller senare kommer det en tjockis med gamla bilder från när hon var smal att plinga på din dörr.
Sub-game – Termer och frekvent använda verktyg
Inner game – En term som faktiskt härstammar från golf. Det är dina värderingar här i livet, ditt självförtroende och självkänsla. Vad du tror är sant här i livet. Tex om du tror att du är jättesnygg och cool har du ett ”bra” innergame (bra som i att det gynnar dig nå dina mål) men innergame är ALLA dina värderingar. Det du känner och det du tror. State är något många pratar om och jag kommer ta upp det senare
Outer game – Det du rent konkret GÖR för att attrahera någon. Allt från kroppspråk till det du säger. Även till viss del det du har på dig för kläder. Tex Peacocking (tar upp det längre ner) Rutiner om du använder dig av det. Svårt att veta exakt vad ditt outer game är om du tex är en natural.
State – Kallas även flow, in the zone, etc etc kärt barn har många namn. Man kan säga att när du är i state så känner du dig fantastiskt, du tänker inte du bara gör. Som på autopilot så du kan bara njuta av stunden, finns inget förflutet och du tänker inte på framtiden, du oroar dig inte, du är i nuet. Används inom alla stilar olika mycket men det hjälper dig i vilket fall som helst.
Peacocking – En term som härstammar från Mystery. Du står ut från mängden helt enkelt, oftast tack vare kläder och smycken. Genererar oftast intresse från tjejer,
Comfort Zone – Alla beteenden och fraser du känner dig bekväm med att använda är inom din comfort zone, allt du inte vågar säga eller göra ligger utanför din comfort zone, men det är som en muskel, ju mer du pressar dig ur din comfort zone ju mer beteenden kommer du vara bekväm med. Om man kunde ragga tjejer utan att bli obekväm hade alla gjort det. Sorry men det är arbete bakom framgång
Nightgame – Mestadels klubbmiljö, gott om tjejer att gå fram till.
Daygame – Game på dagen helt enkelt, söta tjejen på ICA, på fiket, resturangen etc
Kino – En term som härstammar från NLP, betyder igentligen bara beröring. Finns regelrätta kino-rutiner som tex spå en tjejs hand. Många idag anser kino vara extremt viktigt, fast jag har läst om en kille som medvetet inte använde kino förens det var dags för kyss/sex som en medveten teknik för att bygga upp förväntan. Så återigen finns inga regler utan bara förslag
High Energy game – Oftast i klubbmiljö men inte enbart, du har hög energi och är livet på festen. ”Regeln” som följer med high energy game kommer från Style (Rutinbaserad indirekt kille) att man ska bara ha snäppet högre energi en tjejerna du pratar med
Så nu har jag touchat på alla stora stilar och termer som finns där ute. Jag hoppas du har en överblick och förstår game lite bättre. Det finns ingen som kan säga till dig att du har valt fel, enbart du din moral och dina värderingar som bestämmer. Detta återspeglar bara som jag har sagt min syn på det hela och många tycker nog olikt mig på många punkter. Det är upp till dig att göra dina egna värderingar. Och jag har säkerligen glömt en hel del.
Alla stilar kan i princip mixas.
Du kan vara natural indirekt – det vill säga att du rent naturligt inte visar ditt intresse förens hon visar sitt helt utan rutiner
Du kan använda dig av Rutinbaserad indirekt – Du använder rutiner för att få henne intresserad innan du använder en rutin för att visa ditt intresse.
Du kan använda dig av Rutinbaserat direkt game – Du visar ditt intresse direkt genom en rutin.
Det enda som igentligen inte mixas är natural och rutiner (även då speed-seduction som är en form av rutiner) Eftersom dom är varandras motsatser
Oavsett vilken väg du tar så är det hårt arbete som ligger bakom din framgång. Och som Paolo Roberto säger ”Det viktigaste, är viljan att vinna” Det alla stilar har gemensamt är att du måste lämna din lägenhet och gå fram till tjejer
Detta är min första artikeln i en serie jag skriver för er nybörjare
*Litteratur tips och potientiella Gurus
Indirekta rutinbaserade tips. Mystery Method, Venusian Arts, Mehow, Style Gammalt RSD Material
Direkt Rutinbaserade tips – Hypnotica,
Direkt Natural – Gunwitch, hypnotica, Mode One, Shark, David Deangelo, Juggler
Speed Seduction – Ross Jeffries, hypnotica, Sök på NLP på tex adlibris/bokus
Natural – RSD. David Deangelo
Skicka gärna PM om ni ser något fel eller har fler namn som borde vara med på listan
PS – Anågende kommentarer
Om ni vill lämna kommentarer i dessa artiklar tänk på att dom är för nybörjare, en filosofisk konversation angående Peackocking kanske inte tillför så mycket och kan förvirra nyreggade killar.
Gäller även pajkastning angående rutiner kontra natural.
Med vänlig hälsning Landus