FR: Ett steg i rätt riktning!

Berätta om dina erövringar

Moderators: Vincent, Byron

FR: Ett steg i rätt riktning!

Postby Pranker on Fri Jul 30, 2010 3:13 pm

Efter drygt två veckor av lusläsning av material inom NLP, seduction och coldreading samt tittande på "Annihilation Method" och "Blueprint de-coded" var det dags att ge sig ut på fältet igen med min trogne Veer (som han heter på forumet). Hade en lång jobbdag och en fotbollsmtach i kroppen samt att en ny jobbdag väntade dagen efter med uppstigning 05.30. Så med det i bagaget var jag ändå överraskande taggad. Tanken var att roffa åt sig lite nummer och hooka några brudar som vi skulle kunna fixa till en kompis fest som kommer att vara imorgon lördag. Vädergudarna var inte riktigt på vår sida och regnet vräkte ner över det annars soldränkta Leif's Lounge och Solgården ute i Tylösand. Vilket gjorde att planen med att öppna några set på vägen in gick i kras då alla nästan sprang mot ingången och kön för att slippa bli dyngsura. Regnet gjorde så att den annars perfekta gaming-platsen utanför nattklubben nästan var helt tom på folk och istället fylldes hela stället inne, fast det egentligen inte var så mycket folk.

Vi kom in smidigt i vip-kön utan problem och tog en snabb runda för att kolla läget innan vi öppnade. AA som jag har känt av innan var inte alls lika påtaglig. Mycket för att jag nästan var rädd för mig själv, hade jag inte öppnat några set igår kväll hade jag blivit sjukt besviken och arg på mig själv. Veer började med att öppna ett 3 set med ganska snygga brudar och jag gick vidare och tanken var att jag skulle winga honom senare. Även jag öppnade senare ett set. Vi tok failade dock bägge två, det var svårt att göra sig hörd då Peter Siepen (som var kvällens dj) vräkte på med hög musik.

Vi öppnade en del andra set med blandade resultat, även om inget slutade i jättelånga konversationer samt något close var vi ändå nöjda. Vi hade ju kommit över AAn för kvällen iaf. Det kändes som om många av turisterna var där uteslutande för att dansa och eftersom vi var nyktra och ville öva verbalt game så var det svårt att vinna över dansen i brudarnas ögon.

När man är på ett dansställe och försöker snacka med brudarna och man inte riktigt hookar dom och får dom intresserade känns det precis som Veer sa: "Det känns som man stjäl deras tid av kvällen". Jag vet att det är fel och tänka så, tjejerna ska ju vara glada över att dom får chansen att snacka med oss.

Likt för i stort sätt alla seten kändes uteslutande att det var svårt att komma ifrån öppnaren och börja komma igång med alla mina mindgames och tester jag har lärt mig i veckan. Lite synd då jag ville fieldtesta mycket utav det.

Det blev en kort och inteniv (till en början) vistelse på Fiesta igår och vi åkte hem och la oss ganska tidigt för att vara utekväll. På vägen hem diskuterades det flitigt och vi kom fram till mycket bra saker.

Tankar och slutsatser

* För att riktigt "trollbinda" brudarna och få dom att bli intresserade och bidra till konversationen behöver jag gå in med mer energi än vad jag gjorde i seten igår. Hade förutsättningarna varit bättre och man hade sluppit att stå och skrika sin öppnare hade nog min energinivå klassats högre dock.

* Att snurra in sig på rutinbaserat gör det svårt i trängda och ovana lägen, mixa in mer natural i sitt game hade nog gynnat mig grymt mycket. Att vara mer cocky-funny t.ex. Någonting jag har svårt för, jag är för väluppfostrad för att kunna dra av en hårdneg mot mitt target, som är en tjej jag precis har träffat. Därför borde jag kanske inte använda mig av det. När jag idag kör natural så känns det lätt att jag bara står och tuggar AFC-snack, eftersom jag är så jädra snäll. Tar gärna tips på detta.

*Lär dig lite bra tekniker och taktiker om hur man gamear i mer högljudda och dansanta miljöer.

*Att öppna ett set två personer känns ofta fel om man inte är synkad och kör en öppnare ihop. Blir lätt att den ena bara står bredvid och tittar och lyssnar. Bättre om sin wing kommer efter några minuter och man kan ha en wing-enter rutin man kan köra.

Tycker ändå detta var ett steg i klart rätt riktning för mig (oss), vi lyckades med att öppna fler set än vad vi gjort innan på kort tid dessutom. Jag har kollat mycket Annihilation Method senaste dagarna, precis kommit igenom delen med öppnare (typ 4 timmar in). Och det känns som öppnare och allting runt omkring kan jag bra nu, i både teori och praktik. Hade jag kollat lika mycket till hade jag nog varit mer säker på hur jag kunde bete mig för att föra det hela vidare snyggt och smidigt.

Tyvärr har vi ju fått Stockholmsvädret ner till Halmstad nu! Så dagens planer på lite daygame/streetgame är så gott som krasade. Stannar hemma och suger i mig mer material och spelar starcraft 2 istället ;)

Som alltid tacksam för svar och respons!

-Pranker
Some people play hard to get, I play hard to want
Pranker
Hero
Hero

Re: FR: Ett steg i rätt riktning!

Postby Nerikaspua on Fri Jul 30, 2010 3:57 pm

Om ni fortsätter såhär kommer ni ju utvecklas i en bra fart! Att ha någon att diskutera kvällen och dra slutsatser med är grymt och någonting jag vill ha varje kväll. :)
And still we will be here, standing like statues!
Nerikaspua
Guru
Guru

Postby apalle on Sat Jul 31, 2010 1:21 am

Bra jobbat. Sånt där med att byta ämne till en teknik eller rutin tycker inte jag heller om. Tipset jag hört är att kolla hur stå-upp komiker gör. Dock inte prövat det än.
"Det är så irriterande att allt är så självklart när man väl får hjälp med det ;)"
"Hon ska inte tro att hon ska kunna komma undan bara för att hon är *adjektiv*"
apalle
Master
Master

Postby zocstyle on Sat Jul 31, 2010 8:23 am

Du verkar pusha dig själv, och du har hittat en kompis att spela med oavsett vad du tycker om honom. Det viktiga är att du har folk i din närhet som du kan spela med. Då sker utvecklingen aningen mer intensivt.

Bra att du skriver ned också, vad du upplever, så du tydligt kan titta tillbaka framöver och se din egen utveckling.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby nospoon on Sat Jul 31, 2010 10:00 am

Ser riktigt bra ut. Måste vara skönt att börja komma över AAn. Som FRen heter är det här definitivt ett steg i rätt riktning. Du verkar bara röra dig framåt, härligt att se!
"You can never see what is right in front of you"
nospoon
Master
Master

Return to Fieldreports