För typ 1/2-1 år sedan skrev jag en post här på forumet (eller anslöt mig till en eller hur det var) där rubriken var typ "Jag blir bara en clown". Man underhåller tjejen men kommer aldrig vidare till någon action.
Jag fick inga bra svar då! (kanske skrivit igen och fått, men nån gång fick jag inga svar).
Nu har jag ändå kommit över det. Jag tror att tre faktorer var viktigast:
1. Inte vara inställd på "Oj, här är
en tjej, jag måste försöka få
henne att bli intresserad och vilja hångla". Istället ställde jag in mig på "Oj, här är
en massa tjejer.
Jag ska ha kul med alla.
Jag gick alltså
från att se
varje enskild tjej som ett "uppdrag" som skulle lösas genom att vinna hennes intresse genom att underhålla henne. Istället började jag göra roliga saker och snacka med folk för att jag själv skulle tycka det var kul. Jag kunde skämta med tjejer jag inte alls var intresserad av, med grupper, med killarna i toakön. Allt var bara för min och allas skull! Inte specifikt för att "förskottsbetala" någon tjej för sex.
2. Det andra var att jag och min wing under en period verkligen gick in för att k-close:a. Vi gick ut två gånger i veckan i några veckor och pressade varandra. Strunt i om hon accepterar kyssen! Det viktiga är att försöka. Under dessa få veckor kysste jag lika många tjejer som jag kysst under hela mitt liv innan dess. Och visst, en och annan nekade kyssen, men ganska många kysste tillbaks!
I samband med detta försökte jag även göra mina sexuella intensioner mer tydliga. D.v.s. fortfarande subtila, men definitivt där. Mina samtal med tjejerna handlade mer om att "flörta" och bygga upp en "vibe" oss emellan, än att jag försökte börja med ett trevligt samtal som övergick i att jag visade mig otroligt rolig tills hon tillslut brast och ville knulla. För det sistnämnda är varken naturligt eller realistiskt. Humor hade fortfarande en stor roll, men mest bara som en bärvåg för de mer subtila flörtvågorna (om detta låter begripligt).
3. Allt detta, mer inner-game arbete, mer erfarenhet o.s.v. har nu tagit mig till en position där jag oftare (fortfarande inte alls alltid, men i.a.f. när jag är i bra state) känner av läget rätt bra och inte ens behöver göra någon ansats att vara rolig. Jag dansar och har kul med mina kompisar, snackar lite med några tjejer (för att
jag tycker det är kul), drar vidare, ta nåt att dricka, skämtar med hon bakom disken och till slut träffar jag någon liten läckerbit som jag "känner" är mottaglig och då behöver jag bara snacka lite random, eskalera kino och sen kyssa. Någon sorts "passive high state"-game.
Inner-gamemässigt är det, enligt mig, viktigt att du har en
egen identitet som du själv är nöjd med. Du är inte bara en tom skrivbok där du klottrat in lite game-teori på olika sidor, lite roliga vitsar på några och så bläddrar du i hopp om att hitta en sida som tjejen tycker är rolig. Nej! Du har positiva egenskaper och du vet om det! De definierar dig. Du har åsikter om vissa saker! De definierar dig. Du har mål och riktning i ditt liv och du är ständigt på väg framåt i en riktning du har valt. Den definierar dig. Och det "jag" som definieras av allt detta, det är ett jag du är grymt
nöjd med! Ett jag som du tycker alla heta tjejer borde vara ute efter!!
Om du inte redan känner så (var helt ärlig mot dig själv, hur känner du när du står framför en supersnygg tjej?), så är det det du ska ta tag i. Arbeta med att definiera och forma dig själv till någon du är nöjd med och tycker om själv.
Detta kan låta långt från "seduction", men i själva verket är det A och O. Behovet du känner som får dig att underhålla en tjej, istället för att hångla med henne, är grundat i en undermedveten känsla att du är mindre värd. Att du måste förtjäna henne. Då står du där och försöker "köpa" hennes gunst med hjälp av underhållning. Men om du tycker om dig själv och inte ser nån anledning att hon inte skulle vara intresserad, utan tvärt om ser anledningar att hon borde vara det - ja, då försvinner den där underhållardriften och du kan roa dig själv (och er båda) istället. Om hon då lämnar dig, ja, skitsamma! Du har ju en egen riktning i livet och egna värderingar - du behöver inte få ditt värde genom att bevisa att du kan få henne att gilla dig. Och det paradoxala är att detta kommer göra att färre tjejer lämnar dig (några fortfarande så klart, men mkt färre) och du får fler, fast du behöver dem mindre

Att uppnå detta kräver erfarenhet (ägna tid och kraft och våga dig utanför comfort-zone) och lite inner-game studier.
På gott och ont handlar det alltså fortfarandde om "övning ger färdighet" ("och självkänsla och erfarenhet"). Men du måste våga tänja på gränserna och stå ut med att ett antal tjejer tycker du är tråkig och ett antal att du är knäpp och ett antal att du är galen som försöker kyssa dem efter en stunds samtal, på vägen.
Vill du ha lite hjälp att jobba med detta så kan du höra av dig i ett pm.