Entertainer

Självförtroende, mindset, beliefs...inner game

Moderators: Vincent, Byron

Entertainer

Postby arN on Thu Mar 11, 2010 10:09 pm

Tjena!
Tror inte jag är ensam om det här problemet men hittade inga ämnen om det.

Jag är 100 % entertainer i nuläget. Jag gömmer mig bakom humor och skratt. Det funkar i grupp, men när jag blir ensam med någon blir jag så expoosed (kollat för mycket på Montasami). Jag blir sjukt osäker och det märks helt klart. Och vem vill vara med en osäker tattare som jag när osäkerheten slår till?
Jag behöver lite hjälp att bli säkrare på mig själv i "seriösa situationer" när detta sker. Ett praktexempel är innan k-close då man är rätt exposed.
Hoppas ni fattar!
MVH arN
arN
Enthusiast
Enthusiast

Re: Entertainer

Postby Sticky on Thu Mar 11, 2010 10:42 pm

känns som om du måste förbättra ditt självförtroende en del, kan ju hänvisa till att läsa artiklar på forumdelen "det inre" och litteraturförslagen som finns där. tyvär kan jag inte riktigt hjälpa dig specifikt men det finns säkert andra som ger dig något bra svar, dock finns det ju inga genvägar till sånt här så kika litteraturlistan iaf ;) lyka till!
Proximus sum egomet mihi - Jag är mig själv närmast

"Live life in a way, so that all you wish would be to do it all again."
Sticky
Master
Master

Postby zocstyle on Thu Mar 11, 2010 10:47 pm

Sticky wrote:känns som om du måste förbättra ditt självförtroende en del, kan ju hänvisa till att läsa artiklar på forumdelen "det inre" och litteraturförslagen som finns där. tyvär kan jag inte riktigt hjälpa dig specifikt men det finns säkert andra som ger dig något bra svar, dock finns det ju inga genvägar till sånt här så kika litteraturlistan iaf ;) lyka till!

Verkligen! Läs Robert Greene - The art of seduction. Den lär dig inte bara att vara ärlig (min åsikt) utan också att ta för dig på rätt sätt. Hur man blir en charmör. Den ställer frågor som:

- Är det okej att vara blyg?
- Är det okej att vara ärlig med sina känslor?
- Hur blir jag sedd som den jag är?
- Hur är jag oskyldig?
- Hur gör jag för att verka farlig?
- Får man vara osäker och när?

Det var de delarna jag kom ihåg starkast och Det är viktiga frågor där svaren har hjälpt mig grymt mycket, framför allt med hur jag ska våga vara ärlig med de jag träffar. Kommer du inte på något att prata om med henne, och du känner dig osäker. Prata om det du är bäst på? Prata om era gemensamma intressen? Eller prata inte alls.. Bara njut av situationen att vara ensam med en kvinna, det är något vackert och hänfört av tillit.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby apalle on Thu Mar 11, 2010 11:45 pm

Fråga dig själv om det är konstigt att vara osäker! Svaret är nej, det är klart att det inte är!

Ställ dig själv frågan: Om inte nu, när?

Och när du har ställt dig den frågan så agerar du innan du har tid att tänka efter. För tänker du efter kommer din hjärna bara hitta på ursäkter till varför du inte borde göra det.
"Det är så irriterande att allt är så självklart när man väl får hjälp med det ;)"
"If you could give the person who is responsible for most of your troubles a kick in the butt, you wouldn't be able to sit down for a month"
apalle
Master
Master

Postby Stranger on Fri Mar 12, 2010 12:32 am

Reagerade starkt på delen "Och vem vill vara med en osäker tattare som jag när osäkerheten slår till?". Det låter som att ditt mindset ger negativa följder för dig. Till att börja med så ska du sluta anse dig själv som en skojare eller osäker, därmed kommer du inte framstå som någon i andras ögon, vilket leder till bättre självförtroende. Det är ett litet steg på vägen, en väg som blir så lång som du gör den till.

Ett annat tips är att bara ta det allmänt lugnt och sansat. Jag får känslan av att du börjar prata snabbt i vissa situationer och har problem med ögonkontakt, kanske? Det är nämligen en typisk grej som många personer med samma bekymmer som dig har. Including myself förut. Lycka till!
Stranger
Hero
Hero

Postby Vind on Fri Mar 12, 2010 1:21 am

För typ 1/2-1 år sedan skrev jag en post här på forumet (eller anslöt mig till en eller hur det var) där rubriken var typ "Jag blir bara en clown". Man underhåller tjejen men kommer aldrig vidare till någon action.

Jag fick inga bra svar då! (kanske skrivit igen och fått, men nån gång fick jag inga svar).

Nu har jag ändå kommit över det. Jag tror att tre faktorer var viktigast:

1. Inte vara inställd på "Oj, här är en tjej, jag måste försöka få henne att bli intresserad och vilja hångla". Istället ställde jag in mig på "Oj, här är en massa tjejer. Jag ska ha kul med alla.

Jag gick alltså från att se varje enskild tjej som ett "uppdrag" som skulle lösas genom att vinna hennes intresse genom att underhålla henne. Istället började jag göra roliga saker och snacka med folk för att jag själv skulle tycka det var kul. Jag kunde skämta med tjejer jag inte alls var intresserad av, med grupper, med killarna i toakön. Allt var bara för min och allas skull! Inte specifikt för att "förskottsbetala" någon tjej för sex.

2. Det andra var att jag och min wing under en period verkligen gick in för att k-close:a. Vi gick ut två gånger i veckan i några veckor och pressade varandra. Strunt i om hon accepterar kyssen! Det viktiga är att försöka. Under dessa få veckor kysste jag lika många tjejer som jag kysst under hela mitt liv innan dess. Och visst, en och annan nekade kyssen, men ganska många kysste tillbaks!

I samband med detta försökte jag även göra mina sexuella intensioner mer tydliga. D.v.s. fortfarande subtila, men definitivt där. Mina samtal med tjejerna handlade mer om att "flörta" och bygga upp en "vibe" oss emellan, än att jag försökte börja med ett trevligt samtal som övergick i att jag visade mig otroligt rolig tills hon tillslut brast och ville knulla. För det sistnämnda är varken naturligt eller realistiskt. Humor hade fortfarande en stor roll, men mest bara som en bärvåg för de mer subtila flörtvågorna (om detta låter begripligt).

3. Allt detta, mer inner-game arbete, mer erfarenhet o.s.v. har nu tagit mig till en position där jag oftare (fortfarande inte alls alltid, men i.a.f. när jag är i bra state) känner av läget rätt bra och inte ens behöver göra någon ansats att vara rolig. Jag dansar och har kul med mina kompisar, snackar lite med några tjejer (för att jag tycker det är kul), drar vidare, ta nåt att dricka, skämtar med hon bakom disken och till slut träffar jag någon liten läckerbit som jag "känner" är mottaglig och då behöver jag bara snacka lite random, eskalera kino och sen kyssa. Någon sorts "passive high state"-game.

Inner-gamemässigt är det, enligt mig, viktigt att du har en egen identitet som du själv är nöjd med. Du är inte bara en tom skrivbok där du klottrat in lite game-teori på olika sidor, lite roliga vitsar på några och så bläddrar du i hopp om att hitta en sida som tjejen tycker är rolig. Nej! Du har positiva egenskaper och du vet om det! De definierar dig. Du har åsikter om vissa saker! De definierar dig. Du har mål och riktning i ditt liv och du är ständigt på väg framåt i en riktning du har valt. Den definierar dig. Och det "jag" som definieras av allt detta, det är ett jag du är grymt nöjd med! Ett jag som du tycker alla heta tjejer borde vara ute efter!!

Om du inte redan känner så (var helt ärlig mot dig själv, hur känner du när du står framför en supersnygg tjej?), så är det det du ska ta tag i. Arbeta med att definiera och forma dig själv till någon du är nöjd med och tycker om själv.

Detta kan låta långt från "seduction", men i själva verket är det A och O. Behovet du känner som får dig att underhålla en tjej, istället för att hångla med henne, är grundat i en undermedveten känsla att du är mindre värd. Att du måste förtjäna henne. Då står du där och försöker "köpa" hennes gunst med hjälp av underhållning. Men om du tycker om dig själv och inte ser nån anledning att hon inte skulle vara intresserad, utan tvärt om ser anledningar att hon borde vara det - ja, då försvinner den där underhållardriften och du kan roa dig själv (och er båda) istället. Om hon då lämnar dig, ja, skitsamma! Du har ju en egen riktning i livet och egna värderingar - du behöver inte få ditt värde genom att bevisa att du kan få henne att gilla dig. Och det paradoxala är att detta kommer göra att färre tjejer lämnar dig (några fortfarande så klart, men mkt färre) och du får fler, fast du behöver dem mindre ;)

Att uppnå detta kräver erfarenhet (ägna tid och kraft och våga dig utanför comfort-zone) och lite inner-game studier.

På gott och ont handlar det alltså fortfarandde om "övning ger färdighet" ("och självkänsla och erfarenhet"). Men du måste våga tänja på gränserna och stå ut med att ett antal tjejer tycker du är tråkig och ett antal att du är knäpp och ett antal att du är galen som försöker kyssa dem efter en stunds samtal, på vägen.

Vill du ha lite hjälp att jobba med detta så kan du höra av dig i ett pm.
Vind
Master
Master

Postby zocstyle on Fri Mar 12, 2010 11:13 am

Vind: Mycket bra skrivet, fina erfarenheter.

arN: Nu ser du vad som hjälpte Vind. Det var att våga försöka och våga misslyckas tror jag mest. Jag har gått ut, i stil med "Lovedrop" (känd PUA), och vågat dra det till sin gräns. Jag har inte alltid varit snäll, ibland har jag testat med en extrem grymhet och plockat bort samtliga från sitt skal (bitch-shield). Jag kan inte säga att det har varit min bästa erfarenhet, men att just våga testa och se människor som en möjlighet till att träna, var det som gjorde i samband med rätt litteratur, att jag vågade börja vara ärlig. Faror, oskyldighet, osäkerhet, känslor, attraktion kommer alltid att finnas där, om du spelar ditt game bra i början. Att sen vara ärlig med dina känslor, för att förkorta processen till sensuellt umgänge, är väl värt att testa. Se vad du får för resultat. Våga chansa! Då vågar du också misslyckas. Och chansen att du misslyckas är inte alls speciellt stor, för när du ger någon ansvar, känner de sig attraherade och ofta kära, av att någon annan vågar ge dem så mycket tillit att placera alla sina känslor, i deras händer.

Våga ta steget bort från entertainer och bli istället en förförare med hjälp av din ärlighet där du placerar dina känslor i fokus. Och, detta tar du självklart stegvis med målsättningen att öppna dig helt och hållet för henne med exakt varje känsla du har om henne. Det i sig, utstrålar självsäkerhet, vilket är attraktivt.. och, det ger dig kontroll. Kontroll över dig själv, och kontroll över er relation. Då kommer du inte behöva fokusera på ifall du är osäker eller inte, för det spelar faktiskt ingen roll.

Testa, och våga misslyckas! Med dessa kunskaper som finns på detta forum, kommer det GARANTERAT fler tjejer, som kan vara bättre än den du testar detta med första gången.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby arN on Fri Mar 12, 2010 4:30 pm

Fan vad grymt att folk här tar sig tid att hjälpa mig! Stort tack! Och det är precis som Stranger skrev; "Jag får känslan av att du börjar prata snabbt i vissa situationer och har problem med ögonkontakt, kanske?", jag har ibland lite problem med att ha ögonkontakt i mer är 0,5 sekunder ungefär.
Många tänkvärda råd som jag ska låta sjunka in. Jag har ytterligare en fråga: Om jag möter en bekant tjej som jag inte pratat så mycket med, kan jag då direkt tala om för henne att jag tycker hon är snygg? Ett exempel idag då jag stod och snackade med en tjejkompis och hennes vän (min bekanta) kommer fram:
- Hej! Du tränade friidrott förut va? Jag tror jag kommer ihåg dig, kommer du ihåg mig eller? :)
- Ja det är klart jag gör, lägger alltid snygga tjejer på minnet. ;)
- Haha! Bra! :D
Sedan vänder jag mig om och går till nästa lektion. Det var hela samtalet med henne, och jag vill ha lite åsikter om mitt val av "spår". Det jag säger gör jag självsäkert och med glimten i ögat.
MVH arN
arN
Enthusiast
Enthusiast

Postby Vind on Fri Mar 12, 2010 4:53 pm

Om du gör det med självsäkerthet och glimten i ögat kan det säkert funka bra. Bara det inte blir som ett "tiggande", men det lät det ju inte som! :) Svårt att bedöma en sån situation utan att se den. :P
Vind
Master
Master

Postby zocstyle on Fri Mar 12, 2010 5:15 pm

Precis, skoja med henne om att hon är snygg. Ge henne lite kino samtidigt, fast aningen nedvärderande som om du faktiskt vore snyggare. En klapp på axeln, skratta lite, och att gå där ifrån tycker jag var bra. Hon kommer känna saknad av att få dina komplimanger, i stil med den du gav och i slutändan kan det resultera i en liten tjänst tillbaka, typ att hon lägger till dig på facebook eller något liknande.
zocstyle
Seducer
Seducer

Return to Det inre