tips för filmkväll

Övrigt inom the game

Moderators: Vincent, Byron

tips för filmkväll

Postby Metelo on Thu Mar 11, 2010 5:02 pm

Jag skulle behöva tips vilken slags film man bör se med en tjej man gillar mycket och redan träffat relativt många gånger. Vore skräckfilm bäst elelr mer romantisk film bättre?

/Metelo
Metelo
Enthusiast
Enthusiast

Re: tips för filmkväll

Postby Vind on Thu Mar 11, 2010 5:53 pm

En film som DU tycker är bra och kommer gilla är det bästa. Dock helst inte någon som hon totalt saknar intresse för (konstigt nog verkar många tjejer inte se poängen med rymdmonster-splatter-movies och liknande).

Men det viktiga är att det är en film *du* vill se, så du kan stå för det! ;) Hon blir inte kär i dig p.g.a. vilken film hon ser med dig, utan p.g.a. vem DU är och därmed indirekt vilka filmer DU vill se!

Ett allmänt bra filmtips från mig är The Prestige!
Vind
Master
Master

Postby Sticky on Thu Mar 11, 2010 5:54 pm

tror du kommer få olika svar på den där beroende på hur man ser på saken. En skräckis kan ju vara riktigt bra om tjejen är iaf lite rädd av sig, då är det ju bara att hoppa lite närmare å låta henne ta tag ;)
En romantisk film kan ju vara bra för att få henne i "rätt" känsloläge men då ska det ju vara en bra film som berör och inte någon av alla de tusen skitfilmer som finns hehe

Personligen skulle jag ta en skräckis för att jag gillar den genren bättre (även om det ibland är jag som är mest rädd ;) )
Fast d´å kan ju iofs jag krypa närmare ;)

Sen kan man ju diskutera om det verkligen spelar någon roll vilken sorts film det blir. Om ni redan träffats mycket är det ju bättre att fixa en mysig stämning och kanske köra igång med lite kino. Då kommer nog filmen spela mindre roll :P

Vet inte om det hjälpte så mkt, blev varken a eller b :P men lycka till!
Proximus sum egomet mihi - Jag är mig själv närmast

"Live life in a way, so that all you wish would be to do it all again."
Sticky
Master
Master

Postby zocstyle on Thu Mar 11, 2010 6:07 pm

En riktigt tråkig film. Då kommer det hända andra saker! Se till att filmen inte är för tragisk bara, då kan hon få känslor du inte vill att hon ska ha.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby Metelo on Thu Mar 11, 2010 6:40 pm

tack så mycket fär hjälpen:)
Kino och sånt är inget problem, jag har sovit med henne och så, jag undrar mest om typ romantisk film är bra för att få henne i rätt banor osv, men jag antar att skräck funkar lika bra.
Metelo
Enthusiast
Enthusiast

Postby apalle on Thu Mar 11, 2010 11:08 pm

Sticky wrote:tror du kommer få olika svar på den där beroende på hur man ser på saken. En skräckis kan ju vara riktigt bra om tjejen är iaf lite rädd av sig, då är det ju bara att hoppa lite närmare å låta henne ta tag ;)
En romantisk film kan ju vara bra för att få henne i "rätt" känsloläge men då ska det ju vara en bra film som berör och inte någon av alla de tusen skitfilmer som finns hehe

Personligen skulle jag ta en skräckis för att jag gillar den genren bättre (även om det ibland är jag som är mest rädd ;) )
Fast d´å kan ju iofs jag krypa närmare ;)

Sen kan man ju diskutera om det verkligen spelar någon roll vilken sorts film det blir. Om ni redan träffats mycket är det ju bättre att fixa en mysig stämning och kanske köra igång med lite kino. Då kommer nog filmen spela mindre roll :P

Vet inte om det hjälpte så mkt, blev varken a eller b :P men lycka till!

Ta det här på rätt sätt nu Sticky, men låter det inte jävla AFC'igt? Visserligen så är hon väl ganska hookad redan om hon vill se film. Men du beskrev precis alla nördars(även min egen alltså) mest utnötta taktik.
"Det är så irriterande att allt är så självklart när man väl får hjälp med det ;)"
"If you could give the person who is responsible for most of your troubles a kick in the butt, you wouldn't be able to sit down for a month"
apalle
Master
Master

Postby Sticky on Thu Mar 11, 2010 11:24 pm

tar det alltid på rätt sätt hehe ;-) kritik är det bästa som finns för annars vet man inte vad man gör rätt eller fel, jag kräver att du kritiserar dig när vi drar ut tillsammans ;-) det är ju skitviktigt för utvecklingen. Helt ärligt tycker jag ibland att krititken är lite mesig här, man förstår om man läser mellan raderna men jag vill ha mer direkt. så nu vet alla det =P
Så shooot allesammans!

jo då är mkt möjigt att det är jävligt afc:igt, eller möjligt det kanske rent av är riktig jävla AFC =P men å andra sidan ser jag inget problem i det i det här specifika fallet.
hon är redan hookad, dom har träffats en del å som jag tolkade det vill han kanske att det ska bli mer än så. En mysig hemma kväll med film och mys i soffan kan ju då passa alldeles utmärkt för att komma vidare i förhållandet, sen får man ju bete sig som man vill när man väl är där.
Beror ju också på vem man är som person men jag älskar att mysa i soffan framför en schysst rulle och sen med en tillhörande avslutning på kvällen =D. AFC eller inte, det kommer jag alltid tycka är nice och det tycker nog många tjejer med. (hoppas jag iaf annars får jag hoppa det nästa gång ;-D )
Så varför ändra på ett vinnande koncept? haha iaf något som funkar om man bara gör det ibland och redan har tjejen hookad till viss del.

Däremot kan man ju lika gärna spela vidare å försöka hooka henne ännu mer på något sätt, dock har jag ingen aning om hur. så det skulle vara intressant att veta om nån har något tips.
Blev lite offtopic på "vilken filmgenre som är bäst?" men det är bra att spinna vidare ibland =D

Mys och film till er alla ;-) haha

Sticky
Master
Master

Postby apalle on Thu Mar 11, 2010 11:37 pm

Ääh är det så går det väl att flytta delar av tråden eller? :o Vi försöker utvecklas här :)

Ja kritik ska du få, det lovar jag!

Ok, jag kan hålla med om att det är en fråga om vart i relationen man står.

Men jag själv har iaf träffat några brudar och börjat kolla på film och så, kanske lite hångel men sen har det alltid slutat där. Min analys av det hela är att det är så jävla vanligt så jag blir världens afc.

Men men, dejtar man för att starta ett seriöst förhållande så tycker jag absolut att man ska vara sig själv, och helst släppa alla tekniker och rutiner som man använder. Problemet är väl oftast att de där teknikerna är en del av en själv.

Vill man bara ligga så lär man nog behöva mer än att veta vilken film man borde välja.(on-topic, helt klart! :D)
"Det är så irriterande att allt är så självklart när man väl får hjälp med det ;)"
"If you could give the person who is responsible for most of your troubles a kick in the butt, you wouldn't be able to sit down for a month"
apalle
Master
Master

Postby Sticky on Thu Mar 11, 2010 11:46 pm

aa men det är klart man måste fortsätta spela, dra lite pusch/pull kanske så man inte bara ger bort sig själv helt å hållet, då blir man ju en tråkig needy grabb liksom och damen kanske tappar intresset.

sen kan man ju se det så här med det här med att vara sig själv, vi gör ju alla en resa å ingen kommer vara densamma som man var innan. Tekniker och rutiner blir väl till viss del en del av en själv men det blir en naturlig del av sig själv, man har dom om man behöver dom men mitt mål är att jag inte ska behöva dom utan utvecklas till en natural, och då får damerna antingen gilla det eller hata det (eller kanske gilla att dom hatar det/hatar att dom gillar det) ;D haha

det kan ju vara så att man väljer en sjukt bra film som fixar ligget åt den, om nån hittar en sån så ring mig ;D haha

swesed - Five! ;D

Sticky
Master
Master

Postby apalle on Thu Mar 11, 2010 11:58 pm

Hmm, push and pull är ju klart en bra grej. Men som sagt så tror jag att mycket handlar om var dom står, och vad han vill.
apalle
Master
Master

Postby zocstyle on Fri Mar 12, 2010 11:41 am

Apalle: Beskriv gärna vad du tycker är AFC med det Sticky skriver? Jag förstår inte vad det är för fel att kolla på en skräckis eller en romantisk film för att skapa stämning och närhet. Däremot så finns det ju klart bättre sätt än att kolla film för att just komma nära en person och uppleva något intimt, men varför skulle detta vara fel? Skräckis har gett mig goda resultat förut, romantisk film också.

Detta är något hon är van vid, för såhär går NORMAL seduction till. Man lägger sig i sängen, kollar film och avslutar med sex. Kan du toppa det hela med BRA sex, eller några fina komplimanger så kan du garanterat bli bättre än många av de killar hon har haft tidigare i samma situation... som har kollat film, och sedan avslutat med en dålig rutin :)

Man behöver inte göra det hela svårare än vad det är.
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby zocstyle on Fri Mar 12, 2010 11:42 am

Om ni har problem med att få till det när ni väl ligger och kollar film, då är det nog inte filmen det är fel på ;)
zocstyle
Seducer
Seducer

Postby apalle on Fri Mar 12, 2010 8:59 pm

zocstyle wrote:Apalle: Beskriv gärna vad du tycker är AFC med det Sticky skriver? Jag förstår inte vad det är för fel att kolla på en skräckis eller en romantisk film för att skapa stämning och närhet. Däremot så finns det ju klart bättre sätt än att kolla film för att just komma nära en person och uppleva något intimt, men varför skulle detta vara fel? Skräckis har gett mig goda resultat förut, romantisk film också.

Detta är något hon är van vid, för såhär går NORMAL seduction till. Man lägger sig i sängen, kollar film och avslutar med sex. Kan du toppa det hela med BRA sex, eller några fina komplimanger så kan du garanterat bli bättre än många av de killar hon har haft tidigare i samma situation... som har kollat film, och sedan avslutat med en dålig rutin :)

Man behöver inte göra det hela svårare än vad det är.

Du beskrev det ju precis själv. Jag har väl (förhoppningsvis) aldrig sagt att det är fel, bara afc'igt, och att det kanske finns bättre metoder. Det är som du säger NORMAL seduction. Och NORMAL seduction har verkligen inte funkat lika bra för mig som annan seduction har gjort, iaf inte den lilla jag har testat.
apalle
Master
Master

Postby zocstyle on Mon Mar 15, 2010 12:59 pm

Ok apalle, jag missförstod dig :) Jag trodde du menade att det var en dålig eller felaktig rutin.. Som du säger, så finns det ju massvis med bättre sätt som ger bättre resultat, men "kolla film" är även det, en rutin jag kör på.
zocstyle
Seducer
Seducer

Return to Generellt